megh Skrevet 31. desember 2008 #1 Skrevet 31. desember 2008 Er det noen her med erfaring med angst i svangerskapet? Og hva gjør dere med det?
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2008 #2 Skrevet 31. desember 2008 spørs hva angsten går ut på det.. jeg hadde/ har periodevis. men det er pga redsel for å bli alene, og miste min kjære. jeg har pratet med folk om det. det hjalp meg enormt.
8maria Skrevet 1. januar 2009 #3 Skrevet 1. januar 2009 Har brukt healing- det hjelper utroligt godt se etter healing og gravid Lykke til
kruttmams Skrevet 13. januar 2009 #4 Skrevet 13. januar 2009 Hei! Jeg sliter med angst (og depresjon) er 12 uker på vei) og det hadde jeg allerede før jeg blei gravid. Angsten er der stadig. Det vitkigste for å mestre den er for meg å akseptere at den er der. dersom jeg jobber mot angsten blir den bare verre. Dette krever selvfølgelig endel øvelse. ellers går jeg i gruppeterapi der mange andre sliter med samme problematikk. Det kan jo være lurt å snakke med noen om det. Jeg har god erfaring med å ta opp slikt med jordmor. Har du venninder du kan snakke med? Eller fastlegen din? Jeg tror det verste du kan gjøre er å overse angsten. Det er hvertfall helt sikkert at mange har angst, og det er helt normalt.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2009 #5 Skrevet 21. februar 2009 Jeg hadde vondsom angst.Før jeg ble gravid med nr 2.Jeg husker ikke så mye av svangerskapet nå.Men det gikk greit.Nå tenker vi på nr 3.Og jeg får angst av bare tanken.TENK hvis jeg blir syk/panikkangst under denne graviditeten osv..Men en må jo nesten bare hive seg ut i det. Dessuten er det medisiner en kan ta under svangerskapet for angst. Jeg går på lamictal.Og den kan jeg bruke under graviditet.Håper på at denne graviditeten skal gå bra også Det er utrolig hva man greier,selv om man ikke tror det Og husk.Dette er bare for 9 mnd av livet ditt. Lykke til YM
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2009 #6 Skrevet 7. mars 2009 Hadde panikkangst under svangerskapet. Var livredd for å besvime for jeg var så utrolig mye svimmel. På slutten av svangerskapet torde jeg ikke å gå utafor døra nesten uten å få panikk. Skulle egentlig gått til psykolog, men det ble ikke slik. Ble kvitt angsten med en gang jeg hadde fått jentungen, men sliter litt med tanke på hvor forferdelig det var når det stod på. Det gjør at jeg nesten ikke tør å bli gravid igjenn. Så det er lurt å få hjelp eller snakke med noen om det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå