Gå til innhold

Sove problemer,baby 7,5 mnd'er...Hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen med gode raad her...Lille snuppa mi sover ikke i sin egen seng lenger,hun var saa flink fra förste stund,men fra 5-6 mnd'er har hun kun sovet 1-2 timer i egen seng og roer seg ikke...Jeg maa legge meg med henne i vaar seng,og begynner aa bli lei det der naa...Hva skal jeg finne paa for at hun ska sove i egen seng da? Jeg har prövd aa legge henne tilbake i sengen sin etter at hun har sovnet i vaar seng ogsaa,men da bare vaakner hun igjen etter kort tid,i vaar seng sover hun hele natten nesten...

Er det noen med gode raad til meg?

Skrevet

Kan hun ikke sove i sengen deres da? Det er jo tydelig at hun har et nærhetsbehov, og det er ikke noe galt i å gi henne det hun trenger... Husker vi også hadde lignende bekymringer med vår første, ikke fordi det plaget oss å ha henne nær oss i sengen, men fordi det liksom var "feil" i forhold til det barnefiendtlige helsesøstre forteller oss. Dessuten hadde vi jo foreldre som også hadde samme lærdom, i tillegg til det de hadde lært om at "det er sunt for dem å skrike" og lignende, og de fortalte oss at vi for all del ikke måtte la de sove i sengen vår, da kom de til å bli noen bortskjemte monsterunger.. Vi prøvde jo etter beste evne å gjøre det vi fikk høre var "riktig" og trosset våre instinkter. Vi prøvde til og med den forferdelige skrikekuren, et par kvelder, jeg gremmes ved tanken nå. Etter dette forsøket så vi hvor feil dette var og valgte heller å stole på våre egne instinkter. Vi elsker barna våre, elsker å ha dem nær oss og vi trives veldig godt med å vite at de ikke tar skade av å få dekket sine mest grunnleggende behov for nærhet.

Vi er ikke noen ekstreme ape-foreldre, vi bruker barnevogn, legger dem i egen seng etc, men når vi har skjønt at de i perioder har hatt behov for å sove sammen med oss har de selvfølgelig fått lov til det. Nå kommer de inn hver natt i perioder, og vi sover godt sammen, i andre perioder sover de godt i sengene sine hele natten. Uansett er de blitt noen trygge og gode og veldig fleksible barn, og slett ingen "bortskjemte monsterunger".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...