Gå til innhold

Hvordan komme seg UT av senga???? :D

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke vært hos lege enda, men regner med det er bekkenløsning jeg har fått.. Og bruker gode 10minutter på å vrikke og vri meg sakte og rolig ut av senga om morgnen, ellers har jeg vondt resten av dagen! Noen som har noen gode tips?? Jeg har en heeelt vanlig seng......

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139354053-hvordan-komme-seg-ut-av-senga-d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal komme deg over i sideliggende, og så svinge bena utenfor senga samtidig som du setter deg opp. Sitt litt på kanten før du reiser deg helt. Hjelp fra mannen kan ofte være nødvendig for de med store smerter. Dessverre...

For å snu meg og å komme ut av senga uten at vinkelen på bena trigger smerter i bekkenet passer jeg på å holde en pute mellom beina slik at de er i samme posisjon hele veien. For å holde puten på plass må beina være samlet hele veien, og det funker for meg. Og så snur jeg meg ut over sengekanten og lander forhåpentligvis trygt nede på gulvet...

Annonse

Hehe, hvis jeg hadde vælva rundt og landet på madrass på gulvet tror jeg helt sikkert jeg hadde hørt en kneggende latter bak min rygg, fra den andre siden av senga. Blir vel omtrent som ku-velting skulle jeg tro...

Hehehe!! Morsomt tips, men hvordan kommer du deg opp fra madrassen på gulvet da.....?

Selv lirker jeg bena utover kanten på senga, og flytter overkroppen etter ved hjelp av hender og albuer. Ganske slitsomt i grunnen, men man må jo liksom opp fra senga også iblant......

Heheh, det ser sikkert ikke bra ut, og som en kommenterte over her, jada, det kommer litt latter og humring fra andre siden av senga når jeg ruller:) Men når jeg først er nede på bakkeplan er det lettere å "løfte meg selv opp med armene og "bøye" meg opp. det er den derre "svingebenaoverkanten" bevelgesen jeg ikke klarer, da funker ting mye bedre når jeg bare kan bruke hendene og sette rompa i været, og være vinkelrett i hoftene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...