mammatør Skrevet 31. desember 2008 #1 Skrevet 31. desember 2008 sønnen min har sluttet å sove inne på dagtid for lenge siden. Nå er det -13 grader og jeg er usukker på om det er greit å la han sove ute i kulda. Han sover i to timer. Hva gjør dere når det er så kaldt?
Mia_I Skrevet 31. desember 2008 #2 Skrevet 31. desember 2008 sitter og lurer på det samme - vår sover dårlig inne, men godt ute. Vurderer å la henne sove ute litt, så trille henne inn i gangen etterhvert.
M@mm@ :-) til to!♥ ♥ ♥ ♥ Skrevet 31. desember 2008 #3 Skrevet 31. desember 2008 Her har vi lagt snuppa i vogn på rommet sitt, og har satt opp vinduet. Så hun får frisk luft og lydene hun er vant med ute, men det blir ikke så kaldt! Har tatt på ulltøy og fleecedress, lue og votter.... også ligger hun i posen sin. Jeg var akkurat og tittet på henne. Hun sover godt, og er passe varm! :-)
Mathiasjuli07-Ida Iselinmars09 Skrevet 31. desember 2008 #4 Skrevet 31. desember 2008 hei! sønnene våres har sovet ute siden han ble født (på sommeren vel og merke) men nå er han 18 mnd og sover ute enda så lenge det er under 10 minus... har liksom reglen på der.. blir jo ganske lenge å puste inn kladt luft særlig hvis det er under 10 kalde.... syntes jeg liksom har hørt ett sted at det er grensen men det kan sikkert være veldig forskjellig fra person til person hva man mener om det... men dette var iallefall min mening da klem
CottenCandy♥Butterscotch Skrevet 31. desember 2008 #5 Skrevet 31. desember 2008 Lillemor sover ute i kulda. Hun er godt påkledd og ligger i dunpose med skinnfell under og teppe over. Henger et teppe halveis over vogna (får inn luft, men tetter såpass at det blir litt lunere inni der. Har på seg votter, lue og hals. Er litt rød i kinna og på nesa når hun kommer inn igjen, men ikke frossen Hun sover stort sett ikke mer enn en time da.
beggeto Skrevet 31. desember 2008 #6 Skrevet 31. desember 2008 Men det kommer vel an på været ellers også, ikke bare temperaturen. Må tenke effektive kuldegrader. Er det helt vindstille er det jo mye bedre enn om det blåser f.eks. Da snuppa var nyfødt var vi usikre på om vi kunne trille tur i -15. Naboen som er jordmor sa at det var ikke noe problem når det var så "pent vær". Mye verre med -5 og "vestlandsvær". Veit ikke om det er noe forskjell på å sove ute i 2 timer og å trille tur 2 timer i våken tilstand? Her sover ettåringen ute nå, det er -17. Pleier ikke å legge henne ute når det er så kaldt, men det ble sånn fordi hun sovna på tur. Viss jeg skal ta henne inn må jeg jo kle av henne og da vekker jeg henne. Men det må sies at hun ligger i en lun vogn og vogna står i et skur. Så det er jo selvfølgelig ikke så kaldt der hun puster.
*smula* Skrevet 31. desember 2008 #7 Skrevet 31. desember 2008 Lillegutt sover stort sett ute. Kler på han, har voksipose og setter vogna et sted det er lunt. Er det helt ille, så sover han i vogna i gangen.
Willy Wonka Skrevet 31. desember 2008 #8 Skrevet 31. desember 2008 Her var det minus 11 idag og vi la vår 14 mnd gamle gutt ut. Han nekter å sove inne på dagtid. Kledde på han masse ull, lag på lag og la han ned i dunposen sin. Lue og votter. Hadde helseteppe løst over for at det skal være litt lunere der inne. Sov godt i nesten 3 timer. Jeg har egentlig helt noia på teppe over vognluken, får helt fnatt når jeg ser det på varme sommer dager etc., men akkurat når det er 11 minus er det greit å dekke til halve luken slik at det kommer inn passe med frisk luft.
Snupi27 Skrevet 31. desember 2008 #9 Skrevet 31. desember 2008 emilie sover inne om det er -10 osv.. det er jo ikke pga de kan bli kalde men pga lungene deres..!
Alba44 Skrevet 1. januar 2009 #10 Skrevet 1. januar 2009 Vi legger han inne om det er minus 5-6-7 eller kaldere.
aragon Skrevet 1. januar 2009 #11 Skrevet 1. januar 2009 -10 grader er nok en grei grense. Iallefall den temperaturen som barnehagene retter seg etter også. Er det kaldere ute, triller vi vogna inn og setter opp vinduet. Får godt med frisk luft da også..
Begooz Skrevet 1. januar 2009 #12 Skrevet 1. januar 2009 I det siste har det vært temmelig kaldt her på Østlandet, men vindstille. Poden sover 2,5 time dersom han sover ute, og knapp time dersom han sover inne. Helt klart fordel om han sover ute. Men siden han har stått på pencillin for halsbetennelse har vi vært nødt til å finne en liten løsning på problemet. I går kledde jeg han opp, la han i vognen og kjørte han inn på gjestedoen vår med vindu oppe. Hi hi... han sov i 1,5 time. Men tenker jeg tar ute i dag - og da henger jeg et helseteppe foran vogna slik at han ikke puster inn den råe kalde lufta.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2009 #13 Skrevet 1. januar 2009 Kommer ann på om det er vindstille eller ikke mener jeg. Er jo mye kaldere å sove ute i minus 8 med vind enn minus12 når det er vindstille. Ville brukt -10 som en slags grense, men man må jo se ann vær og vind og. Jenta vår har sovet ute de siste dagene, men her har det "kun" vært -10 og sol og vindstille:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå