Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 31. desember 2008 #1 Skrevet 31. desember 2008 og sambo kjørte i express fart for å fa tak i en ny... ringte nettopp og sa at han har fått tak i ny..
celodi Skrevet 31. desember 2008 #2 Skrevet 31. desember 2008 åh,hvorfor? Bra dere fikk tak i ny da.. Vi var på maaange butikker i går,men fikk heldigvis tak i en til slutt
Ajam Skrevet 31. desember 2008 #3 Skrevet 31. desember 2008 Å? Hva skjedde med kalkunen? Flaks dere fikk kjøpt en ny en
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 31. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 31. desember 2008 den ble tatt opp for 2 dager siden, og nå lukter det surt av den.. så mye god mat... Uff, uff...
Thunderstruck Skrevet 31. desember 2008 #5 Skrevet 31. desember 2008 Har den stått i romtemp eller kaldt da? Vi tok opp på 5.dagen,og den har stått kaldt..Må gå å sjekke..
Lillesnuppis Skrevet 31. desember 2008 #6 Skrevet 31. desember 2008 Visst den blre tatt opp i frossen tilstand og har liggi å tina så er den ikke sur. tror du nå har kasta masse mat helt forgjeves gitt... Jeg bruker 2 dager på å tine kalkunen min å, Jeg har den liggende i esken på kjøkkenbenken. Lukter litt rart da jeg tar den ut av plastikken den er pakka inni, men den er på langtnær sur...
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 31. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 31. desember 2008 den har stått i romtemp. og vell så det, det var ikke jeg som skulle stå for den, det var mammaen til sambo, hun insisterte at den skulle stå foran varmepumpa høyt oppe.. jaja, ikke noe å gjøre med det nå, ja den luktet surt, magen vrengte seg..
Gjest mphs Skrevet 31. desember 2008 #8 Skrevet 31. desember 2008 Jeg tiner den 3 dager i kjøleskaper. Ville også kastet den om den hadde stått så lange i romtemperatur.
Lillesnuppis Skrevet 31. desember 2008 #9 Skrevet 31. desember 2008 2 dager i romtempratur er ikek noe problem. Bruker så lang tid på å tine faktisk, men at den skulle stå foran varmepumpa. Ja da hadde jeg blitt litt betenkt ja. Da blir det jo hurtigere tina og da er det jo større risiko for at den skal bli sur, men får du tid til å tine den kalkunen dere har kjøpt nå da? eller legger du den i en diger balje med kaldt vann?
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 31. desember 2008 Forfatter #10 Skrevet 31. desember 2008 det var det ja, hadde søren ikke tenkt på.. hehehe...
Gjest Skrevet 31. desember 2008 #11 Skrevet 31. desember 2008 Dere er klin galne! Tine frossen fugl (eller hva som helst, egentlig, men fugl, da!) i romtemperatur?? I 2 (!) dager? 2 hele dager på en kjøkkenbenk? Fjærkre? OMG, verste jeg har hørt. Hilsen kokken
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 31. desember 2008 Forfatter #12 Skrevet 31. desember 2008 det var det jeg også sa... men, snakket for døve ører... Ho er ikke så høy i hatten lengre nå..... Til pass for henne...
melkekua™ Skrevet 31. desember 2008 #13 Skrevet 31. desember 2008 kakemonstermosedamen: Hva er den korrekte måten å tine en kalkun på? I kjøleskapet? Må lære meg det siden det blir nok vi som må til pers neste år hehe.
gerd Skrevet 31. desember 2008 #14 Skrevet 31. desember 2008 Dere har jo litt kort tid å tine denne fuglen på da.....
Gjest Skrevet 31. desember 2008 #15 Skrevet 31. desember 2008 Man kan regne to dager i kjøleskap for å tine et stort beist av en kalkun. Er det krise kan man tine den på mye kortere tid i kaldt vann (NBNB kaldt vann for å ikke ødelegge varen og for at det faktisk går senere med varmt vann).
Joikaboll@ Skrevet 31. desember 2008 #16 Skrevet 31. desember 2008 Må si meg enig med kakemonster kokken her. Kalkun skal tines i kjøleskapet 2-3 dager.
solstjernen - seksbarns mor Skrevet 31. desember 2008 #17 Skrevet 31. desember 2008 Eg tiner min kalkun på kjøkkenbenken i ETT døgn. Det har eg gjort i mange år og kommer til å gjøre det i alle år fremover.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå