blomsterjenta Skrevet 31. desember 2008 #1 Skrevet 31. desember 2008 Hei! skal man la være å gå ut og trille med spedbarn når gradestokken viser under -10? Datteren min på 7 uker får ikke sovet godt på dagtid om jeg ikke er ute et par timer... og vogna må jo helst rulle for at hun skal sove også :-) Har lest at spedbarn ikke må sove ute i kaldere enn 10 minus. men hvor små skal de være for at det ikke er bra? Hun er jo godt pakket inn i ull og saueskinn og pose, såklart. Hva gjør dere?
power puff Skrevet 31. desember 2008 #2 Skrevet 31. desember 2008 Jeg lar ikke gutten min sove ute hvis det er under -10 grader.Han er 7 mnd nå. det er et skikkelig pes og få han til og sove inne, men han sovner til slutt. Grunnen til at barn under 1 år skal være ute når det er under - 10 grader er fordi det ikke er bra for de små lungene deres. Så da hjelper det ikke og pakke de inn i masse tøy for den kalde luften puster deinn uansett. Så vi får håpe på en mild vinter
Nordhagenjentene :) Skrevet 31. desember 2008 #3 Skrevet 31. desember 2008 Her har det vært -23 i noen dager - på mandag dro jeg på kjøpesenteret jeg. Fikk trillet litt rundt og hun sov mer enn bare inne. I går la jeg henne i vogna på soverommet. Luftet i flere timer, så det ble frisk luft og litt kaldt, og hun sov i 2,5 timer. Legger jeg henne i senga eller sofaen på dagtid sover hun max 30 min...
Herkules Skrevet 31. desember 2008 #4 Skrevet 31. desember 2008 Har en jente som er 7 uker og her er det også 11 minus valgte å bli inne vi da. Gutten vår på 2,4 er ute og sover. Vi har ikke så mye soverutiner enda vi da. E vi på farten sover hun og er vi mye inne så blir det flere små dupper. I går var det både tur og storsenter og da var hun fin og rolig på kvelden så det er mulig det hjelper med litt frisk luft
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå