Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 31. desember 2008 #1 Skrevet 31. desember 2008 Vi har ikke planer om to så tette, men greit å vite hvordan det fungerer. Nå er jeg i permisjon med 80% lønn. Vikariatet jeg hadde har gått ut og jeg må begynne i ny jobb til høsten. Hvor lenge må jeg jobbe for tjene opp foreldrepengegrunnlag? (vet at foreldrepenger også gir permisjonspenger, men det ville blitt altfor lite)
Gjest Skrevet 31. desember 2008 #2 Skrevet 31. desember 2008 Jeg kan ikke dette så godt, men hvis det er som de sier, at foreldrepenger også gir grunnlag for permisjonspenger, så skal det ikke ha noe å si at du får deg ny jobb, for da har du jo hatt inntekt hele tiden, da spiller det ingen rolle hva du har av inntekt om det er ny jobb eller gammel eller permisjon Det eneste jeg vet er at man burde kanskje jobbe ihvertfall en mnd med vanlig inntekt igjen hvis man skal ha nytt grunnlag.... Det eneste er jo prøvetid osv i ny jobb da, og alt det der, det er jo noe man finner ut av der og da..... Som meg, så har jeg også 80%, og det er altofr lite om jeg skal bli gravid igjen nå. Og under permen skulle jeg gått opp i lønn. Så hvis jeg blir gravid igjen nå på våren, kommer jeg til å jobbe en mnd UANSETT for å få nytt grunnlag og jobbe meg opp den lønna... (har komplikasjoner som gjør at jeg kan ikke jobbe i svangerskapet ) Men ville nok satset på å jobbe en mnd for å jobbe meg tilbake ny lønn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå