lana<3 Skrevet 31. desember 2008 #1 Skrevet 31. desember 2008 Jeg har fått disse pillene nå for å få opp melkemengden og min lege har skrevet 1 tabglett 1-3 ganger daglig. På Kompetansesenteret for amming står det terapautiske doser hvor mye er det? Kan dere hjelpe meg?
callmebecka Skrevet 10. januar 2009 #2 Skrevet 10. januar 2009 Ullevål kjører 1 tablett 3 ganger i døgnet i 7 dager, mens riksen har et litt mer komplisert regime med nedtrapping. Husker ikke nøyaktig hva de sa, men noe sånt som 3x1 tablett i 7 dager, 2x1 tablett i 5 dager og så 1 tablett i 3 dager. Det viktigste er etter hva jeg kan skjønne, og egen erfaring, å starte med en "sjokk-dose" og å holde på noen dager. (men ikke mer enn 3 om dagen! Jeg misforsto første gang og tok 2 tabletter 3 ganger om dagen, sov døgnet rundt - de er ganske så sløvende!) Med barn nr. 1 fikk jeg mer melk av afipran, men det holdt seg ikke når jeg sluttet. Med barn nummer 2 har jeg også opplevd å få økt melkemengden, og det har vedvart etter pilleslutt. Jeg har brukt både riksen og Ullevåls regimer, nå sist Ullevål. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå