Gå til innhold

Takk for svar ang. Patrik, så går jakten videre da :)

Anbefalte innlegg

Takk for svar alle sammen, ang navnet Patrik.

Overrasket over hvor mange som syns Patrik var harry, aldri sett på det som et harry navn egentlig, hehe.

Men greit å få lufta det hvertfall :)

Fortsatt Peter på topp, men sliter så innmari med å finne et navn før eller etter. Syns det blir så tomt med bare, f.eks:

Peter Simonsen

Navn jeg har tenkt på er:

-Peter Olai - føler at det er et litt rart og ufullstendig navn, og et typisk mellomnavn?

-Peter August - passer godt sammen, men er egentlig ikke så glad i August navnet.

-Peter Andreas - litt for kronglete å ha etter?

-Ole Peter - redd for at navnet Peter skal bli borte etterhvert, siden det blir et så typisk dobbeltnavn.

-Jo Peter - samme som med Ole.

-Peter Johan - litt for bibelsk for min smak egentlig

-Peter Magnus - passer det?

-Peter Kornelius - for langt? sukkersøtt?

Så altså summa summarum, har vel egentlig ikke funnet navnet jeg leter etter, så lengter etter det perfekte forslag som jeg faller pladask for. Eller kom med kommentarer på navnene over.

30 dager til termin og bittelitt utålmodig ;)

Fortsetter under...

Annonse

Hvis navnebetydning har noe å si for deg, så er Peter = klippe. Andreas = mann, mandig (120 som heter Peter Andreas i Norge). Ludvig = berømt kriger (5 som heter Peter Ludvig). Emanuel = Gud med oss (3 eller færre som heter Peter Emanuel). Hehe, er vel klart hva jeg liker best, siden jeg foreslo Peter Ludvig ;-)

Bare et lite NB: Siden du nevnte at Peter Johann (av Johannes) blei for bibelsk, må det nevnes at Emanuel (bygger på Immanuel) er navnet profetene brukte på Jesus, før han ble født. Andreas er også en av Jesu disipler...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...