Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Volvat i Oslo skal begynne med assistert befruktning for lesbiske. Fra i overimorgen!

Står ikke noe om hvorvidt man kan få offentlig støtte til dette, men regner med det er snakk om selvkost. Likevel må det jo bli langt billigere enn å reise til Danmark, i hvert fall for de som bare behøver inseminasjon.

http://www.dagensmedisin.no/nyheter/2008/12/30/frst-med-assistert-befrukt/index.xml

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjempegod nyhet for lesbiske og vi støttespillere :)

Lykke til alle dere som skal benytte dere av dette!

Skrevet

Ringte dem idag, og det var en hyggelig dame som fortalte at hvert forsøk vil koste rundt 10.000 kroner. Man må være gift/partner (ingen krav til hvor lenge man har vært gift), og så må man inn til en samtale med lege (à la journalsamtalen på Stork, regner jeg med) før man kan sette igang. Det var visst mange som hadde ringt idag, så det kommer til å bli litt ventetid for å komme inn til samtale...

Damen mente det ville være mulig å velge høyde, øyenfarge, m.m på donor, men hun kunne ikke svare 100% sikkert på dette, siden legene var på ferie.

Men, uansett, flott at noen ENDELIG kan tilby dette i Norge! Selvom det er dyrt, er det penger spart (ihvertfall for vår del) i forhold til å reise til Køben.

Godt nyttår, folkens - jeg håper og tror 2009 blir et bra år for oss alle;)

Skrevet

Det virket veldig interessant synes jeg. I og med jeg har Volvat medlemskap og har hatt alle forundersøkelser på Volvat så ringte jeg for å høre på pris.

IVF kommer på 10000 pluss kjøp av sæd, prisen på den viste ho jeg snakket med ikke.

Vanlig inseninasjon kommer på 5300 pluss kjøp av sæd

Som Volvat medlem får jeg hele 1000 kr avslag.

Vi forsetter med å dra til Danmark. Da har vi faktisk råd til den turen ned. Blir faktisk litt billigere også.

Skrevet

Hvem snakket dere med?

Jeg ringte dem også i dag, men hun jeg traff klokken ni i dag tidlig sa at ingen som jobbet med IVF var der i dag, og hun visste absolutt ingenting... har dere noen navn, telefonnummer e.l?

Vi er mildt sagt under tidspress, siden jeg allerede er på medisiner og skal ha IVF i Danmark til uken, og jeg har lyst å høre med Volvat om muligheten til å bytte over til dem nå - midt i forsøket, siden vi da kan få åpen donor med IVF. Regner ikke med de går med på det, men greit å ha mulighetene utprøvd.

Skrevet

Shute; beklager, har ingen navn. Ringte sentralbordet på 22957500, men jeg ble satt over til IVF-avdelingen. Men, som sagt, damen der sa at ingen av legene var på jobb i dag, så det er vel ikke så mye som kan gjøres før 2.januar uansett. Lykke til, da - håper det ordner seg:)

Skrevet

Maleen; hvilken klinikk i danmark bruker dere? Og reiser dere fra Oslo? De 1000 kronene i volvat-medlemsskap-rabatt er jo bra, da. Hvor mye koster det å være medlem?

Og sånn siden jeg uansett har fritidsproblemer (studiestart 5.januar...), har jeg regnet ut at stork-forsøkene nå koster:

Åpen donor:

5800 DKK = 7758,87 NOK

Anonym donor:

3950 DKK = 5284,06 NOK

Skrevet

Maleen; hvilken klinikk i danmark bruker dere? Og reiser dere fra Oslo? De 1000 kronene i volvat-medlemsskap-rabatt er jo bra, da. Hvor mye koster det å være medlem?

Og sånn siden jeg uansett har fritidsproblemer (studiestart 5.januar...), har jeg regnet ut at stork-forsøkene nå koster:

Åpen donor:

5800 DKK = 7758,87 NOK

Anonym donor:

3950 DKK = 5284,06 NOK

Skrevet

Ti tusen for IVF? Hørtes hun ut som hun var sikker i sin sak?

Fant en prisliste på websidene til Volvat, og der begynner IVF på 19,000 - for forsøk i naturlig syklus og uten donorsæd. Høres underlig ut at de plutselig skulle bli så billige...

Ringte dem igjen, men da var alle gått hjem. Får vel smøre meg med tålmodighet til fredag, og jeg regner jo ikke egentlig med at Volvat er villige til å ta over et IVF-forsøk tre dager før uttak sånn uten videre.

Skrevet

Vi bruker Vitanova. Bor i Sarpsborg og vi kjører. Har også et depo der så vi har kjøpt inn donorsæd. Så vi bruker opp det først før vi går videre. Har litt spesielle kriterier når det gjelder donor. Så vi kan ikke bare komme ned å få men må bestille det.

Nå har vi familiemedlemskap tror vi betaler 2000 kr i året på Volvat. Da får vi 25% rabatt på alle konsulasjoner men ikke mer enn 1000 kr avslag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...