Gå til innhold

Hvilket ull-merke synes dere er best?

Anbefalte innlegg

Det finnes jo så mange ull-merker i disse tider da barna skal ha ull både innerst og ytterst. Hva er deres erfaringer og hva synes dere er best basert på kvalitet, pris, fassong, nupper og holdbarhet på varmen? Av merker som jeg kommer på er det Joha, Janus, Nøstebarn, Ull-Rik, Troll, Stillongs, Tom og Trine samt at Rema har ull av at ukjent merke. Og dere må selvfølgelig nevne andre merker som jeg ikke kommer på i farten...

Fortsetter under...

Steffens (som de har på bla Barnas hus. Kjekt at det ikke ser ut som typisk ull-undertøy) også er jeg veldig glad i Janus. Spes strømpebuksa og sokkene.

Trysil sine sokker er også gode! Både til voksen og barn :D

Eneste ulempen er at den kan kjennes fryktelig stram over mine trette ben på kvelden.

Til meg selv bruker jeg omtrent kun Devold.

Annonse

Jeg har prøvd både joha, janus, troll og nøstebarn.

Janus har jeg opplevd at det blir fort hull i stilongsen. Og det er ikke på slitasje områdene.

Joha har vi vært kjempefornøyd med, men synes egentlig troll sitt er bedre.

Nøstebarna er jo i en klasse for seg selv. Går jo ikke ann å sammenligne med de andre. Men da kan jeg bare snakke for ull-fleece bukse og genser. De er UTROLIG myke og behagelige. Har aldri kjent lignende. Skal GARANTERT kjøpe mer derifra. :D

Annonse

Det første året hans hadde vi mest Joha. Deilig, myk ull, men trykknappene løsnet på flere av plaggene.

I år har vi mest Janus. Veldig fornøyd med det!

Både bodyer, longs, hals og votter.

Sokkene fra Ulvang er også veldig gode.

Har 3 barn og en del erfaring etterhvert, men jeg kommer alltid tilbake til Devold sine trøyer og stillongser. Selv jenta mi med atopisk eksem foretrekker disse. Minstejenta kjøper jeg litt forskjellig til, men foretrekker bodyer fra Devold ja.. Alle bruker stillongs med ullsokker til, på sokkefronten foretrekker jeg janus. Liker også regnbueserien fra Janus.

Har bare hatt klær til Jonas fra Janus, og er veldig fornøyd med de. Myke og gode og klør ikke. Har en body fra hm også som han hadde når han var mindre, den likte jeg ikke. Kjente mer ull på den, klødde litt.

Gutten min har en body og en hel ulldrakt fra by Torrin, jeg hadde ikke hørt om dette merket tidligere og fant disse tilfeldigvis på et par barneklesforrretninger i Trondheim. Vi er veldig godt fornøyd, de tåler ullvask på 40 grader, men lav sentrifuge. Prisene var sånn midt på treet, tror jeg betalte noe over 300 for drakten, og noe under 300 for bodyen. Veldig myk ull, tror de er merket med EU blomsten så rene, gode klær.

Godt kjøp vil jeg si:)

Godt nytt år forresten!:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...