Gå til innhold

Flere som sover med varmeovn på rommet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi leier et litt eldre hus. Soverommene er oppe på loftet og det er ganske huskaldt. Har en oljeovn stående inne på rommet vårt, har den på slik det blir en liten lunk der oppe.

Men mitt problem er at jeg er så redd for brann!! har problemer med å sove når denne ovnen står på.

I går kveld skrudde jeg den av og vi våknet av at vi frøys under dyna, det var iskaldt!!! så det går jo ikke.

Mannen min er skikkelig avslappet og synest jeg er tullete (ja jeg har angst for brann, spesielt nå pga jeg kjente noen som omkom i en nylig)

Fortsetter under...

Skrevet

Kan dere ikke skru opp en vanlig panelovn istedet da? Det koster jo ikke mange kronene og er mer brannsikkert.

Skrevet

onkelen min er eletriker og han sier at panelovner er mye mer brannfarlige enn oljeovner ( men at det var noen oljeovner som var brannfarlige men de ble tatt av markedet)

?

Skrevet

Enig med sjiraffen. Trengs ikke store lunken med en panelovn, og det er mye sikrere!

Skrevet

Da tror jeg onkelen din har misforstått noe.

Skrevet

Vi har ikke ovn på soverommet, men hadde oljeovn før i stua. Jeg likte det ikke helt pga brannfaren (de skal jo brukes under tilsyn), så nå har vi byttet til panelovn som står på på lav temperatur om natten/når vi ikke er hjemme.Slapper mer av med det..

Annonse

Skrevet

hm kanskje jeg har misforstått og at han mente motsatt. Panelovnen skal opp i morgen (har en på kjøkkenet vi kan henge opp) så får mannen min våkne dritsur igjen i morga tidlig for det er så kaldt, for jeg skrur av oljeovnen, basta!

Skrevet

Søkte på internet, og det står at panelovner skal være tryggest overalt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...