Amonym i dag Skrevet 30. desember 2008 #1 Skrevet 30. desember 2008 Har lyst til å lage det i morgen, noen som har en oppskrift uten portvin?
Tommage♀♂ Skrevet 30. desember 2008 #2 Skrevet 30. desember 2008 Ja, bare dropp portvinen=) 5 eggeplommer 5 ss sukker piskes stivt 6 dl kremføte stivpiskes 5 plater gelantin, bløtes 10 minutter i kaldt vann, klem ut vannet og rør sammen med 1/2 dl kokende vann. Ha dette i eggedosisen, og bland sammen med kremfløten etterpå. Rasp en plate kokesjokolade og ha mellom lagene
flypapir Skrevet 30. desember 2008 #3 Skrevet 30. desember 2008 Dette er svigermors oppskrift, nydelig; 5 dl fløte 5 egg 5 plater gelatin 4 ss sukker Pisk eggedosis Smeltet fingervarm gelatin i eggedosisen, hell i litt av gangen Bruk stålvisp Pisket krem til slutt Raspet sjokolade i lag oppå Er mannen som har skrevet ned dette, så bare spør om du lurer på noe. Skal lage den i morgen vi også!
Tommage♀♂ Skrevet 30. desember 2008 #4 Skrevet 30. desember 2008 Må bare få legge til at det er inmari godt med en skvett Baileys i! Jeg lager en med og en uten hvert år, og den med Baileys i blir oftest spist opp=)
Amonym i dag Skrevet 30. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 30. desember 2008 Ok, tusen takk for oppskrift begge to. Jeg er ikke så god venn med gelatinplatene, kan jeg bruke gelatinpulver istedet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå