Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #1 Skrevet 30. desember 2008 jeg har en nakkeskade som har gjort til at jeg er 100% ufør.. jeg har nå blitt alene med sønnen min på 2 år! far har vanlig samvær med annenhver helg og en ettermiddag i uken.. har akkurat fått igjennom 100% barnehageplass.. men nesten så jeg ikke vet om jeg har råd:( men må nesten ha den muligheten også siden jeg vet at d blir perioder fremover som jeg må trene hele tiden.. har hatt 60% til nå! jeg får barnetilegg og utvida barnetrygd noen som vet om jeg har krav på noe mere? kunne ønska jeg også hadde hatt krav på å få dekt noe av barnehagen siden jeg må ha det pga helsa.. men ellers går d veldig bra da:) har en snill gutt og syns nesten d har blitt lettere nå etter vi har blitt alene, da har jeg bare en"unge" å stelle med:)
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2009 #2 Skrevet 15. januar 2009 Hei, Ja, jeg er alene og jeg er 100% uføretrygdet. Sønnen er 5 år, har vært alene siden han var to år. Hadde først 50% uførepensjon i noen år, før jeg gikk over på 100% Jeg er ung, så jeg synes det er leit at jeg ikke kan studere eller være en del av arbeidslivet i den grad jeg faktisk ønsker. Samtidig ser jeg utbetalingen jeg får i mnd som et stort gode, ellers hadde vi jo ikke klart oss økonomisk......
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2009 #3 Skrevet 23. januar 2009 Du får dekket inntil 65% av barnehageplassen. Kontakt NAV eller finn skjema på deres nettsider og søk. Som aleneforsørger har du krav på dette. Men, er du usikker på hva du egentlig har krav på, bør du kontakte NAV og få bestilt en time hos saksbehandler som kan gå gjennom disse tingene med deg. Da får du søkt på ting du har krav på samtidig. Jeg er 100% ufør og nettopp blitt alenemamma til en som er 28 måneder. Økonomisk sett har det blitt mye bedre for meg. Jeg får ikke fulgt barnet mitt i barnehagen og har barnet hjemme i stedet. Men, det hadde vært kjekt om noen visste om en ordning hvor man kunne få fraktet barnet dit. Jeg har ikke sertifikatet og det gjør det ekstra vanskelig. Noen som vet noe om dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå