*tuttemor t prins & prinsesse* Skrevet 30. desember 2008 #1 Skrevet 30. desember 2008 Min lille strever veldig med magen og avføring... Jeg begynte derfor å gi han ca et halvt glass med HIPP sin sviske med eple om dagen. Kan en gi for mye sviske?? Vi er enda ganske i innføringen av grøt, så kanskje dette er noe av grunnen til han jobber mye... men det jeg lurer på; Kan en gi FOR MYE?? noe som kan bli farli???
Helann og lillebror Skrevet 30. desember 2008 #2 Skrevet 30. desember 2008 Vesla her slet også med hard mage i starten. Det ble fort mye bedre da vi skiftet fra Hipp sin sviskemos med eple til Nestle sin sviskemos. Hvis du leser på varedeklarasjonen ser du at det i Hipp sin er ca 75 % eple og 20 % sviske - snakke om juks og fanteri!! I Nestle sin er det 65 % svisker, så sier seg jo selv at det blir mer effektivt! Den er litt strammere på smak, og vesla her likte den ikke før etter noen forsøk, men nå er den en stor favoritt! Verdt et forsøk?!
Helann og lillebror Skrevet 30. desember 2008 #3 Skrevet 30. desember 2008 Tror forresten ikke du skal være så redd for å gi for mye - bare bruk sunn fornuft. Individuelt med mengde - så det er bare å prøve seg fram. Her er vesla snart 10 mndr og har fin mage når hun spiser ca 1 sviskeglass per dag. Hvis vi gir mindre enn det, blir det magetrøbbel.
*tuttemor t prins & prinsesse* Skrevet 30. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 30. desember 2008 takk for svar.. jeg har faktisk ikke sett på innholdet.... skulle jo da hett eple med sviske, hehe;) Så du gir et glass om dagen ja... han er straks 6 måneder og jeg gir et halvt... jeg gav i tillegg litt malt i noe av melken, men har holdt opp et par dager, og dagens bæsj syntes jeg var noe bedre... så tror rett og slett kun litt sviske og ikke den malten kan gjøre susen... hvertfall til grøten og slikt er blitt en vane for minis tarmer... så kan en jo heller la være og se hva som skjer kanskje;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå