Gjest Skrevet 30. desember 2008 #1 Skrevet 30. desember 2008 hei,jeg har lyst å ta meg ett glass champange i måren siden det er nyttår,og lurer på følgene: når kan jeg amme igjen da? har pumpet ut masse morsmelk i går og i dag som jeg har i fryseren så jeg kan gi lillegutt på flaske.
Frøken Freken Skrevet 30. desember 2008 #2 Skrevet 30. desember 2008 Det kommer vel an på om barnet er helt nyfødt - men et glass champagne kan du drikke uten å pumpe deg. (Ville i alle fall jeg gjort.) Hvis jeg ikke tar helt feil er promillen i melka samme som din i det du ammer.
Thumper Skrevet 30. desember 2008 #3 Skrevet 30. desember 2008 I boken "graviditet, fødsel og den nye familien" av mette thorsen m. fl. står det: "Alkohol går over i melken slik at barnet drikker melk med samme promille som du har i blodet. Barnets promille blir lavere fordi melken med promille først drikkes og deretter fortynnes videre i barnets kropp. Nyfødte barn er umodne og klarer ikke så godt å bryte ned alkohol. Det er lurt å ikke drikke noe alkohol, i allefall de første 6 ukene etter fødselen. Har du lyst på et glass vin eller en øl senere i ammeperioden bør du begrense mengden. Har du drukket alkohol bør du vente minst 3 timer før du ammer igjen. Alkohol lagres ikke i melken og promillen i morsmelken faller i takt med nivået i mors blod" Står på side 101
Lille Mo Skrevet 30. desember 2008 #4 Skrevet 30. desember 2008 Jeg skal unne meg et glass vin til maten og et glass eller to til fordelt utover kvelden/natten. Kommer ikke akkurat til å skylle ned vinen rett før amming, da. Det går nok bra, men er litt usikker på hvordan de andre baby-mammaene på festen reagerer...kanskje de ser skrått på meg, mens de drar fram MME'en/ferdig pumpa MM... Det får jeg bare ta, står for det jeg gjør uansett. Vi har hatt litt forskjellige meninger under svangerskapet, vi har det nok fortsatt :-)
NormaJean Skrevet 30. desember 2008 #5 Skrevet 30. desember 2008 jeg er den heldige vinner av en baby som sover hele natten igjennom, uten unntak, så jeg skal nok drikke vin og champagne:) hurra. lillegutt er snart 4mnd. vi tar nok med pumpet melk i alle tilfellers skyld, men jeg skal uansett få kose meg. gubben får være den ansvarlige i morgen, min tur nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå