LilleBjella Skrevet 30. desember 2008 #1 Skrevet 30. desember 2008 Har en syv uker gammel gutt som ikke er veldig rolig på nettene. Tar ofte ikke natten før klokka tre, og sover da gjerne i to intervaller à tre timer. Spiser veldig ofte utover kvelden og natta, og puppene mine føles slunkne og tomme. Han er generelt en umulius. Har hørt flere som anbefaler å gi en falske MME før leggetid. Funker det? Er det på noen som helst måte dumt? Er det for tidlig å innføre dette når han bare er syv uker, dvs. er det bare naturlig at han er som han er? Tror egentlig ikke jeg har for lite melk, heller ikke på kveld/natt, da han legger godt på seg, og jeg har pumpet 4 dl, de nettene i julen han har fått mm på flaske av pappaen eller mormoren sin. Men sitter MME likevel lenger? Drømmer om å kunne gå å legge meg samtidig med mannen min i ellevetiden:) Er a-menneske av natur, og absolutt ingen natterangler.
Gjest Skrevet 30. desember 2008 #2 Skrevet 30. desember 2008 hei jeg ga datteren min MME på kvelden før vi skulle legge oss,følte hun sov mye bedre da rett og slett...før jeg begynte med det så ville hun ligge på brystet mangen ganger i løpet av natten,men når jeg ga henne det på kvelden så sov hun fra 24 til 8 om morningen!! så jeg kommer til å gjøre det samme med lillegutt Ga han en flaske MME nå nettopp og han sover så godt nå! han har vært urolig i hele dag,ikke vært helt fornøyd med noe,men det virker som han er det nå føler di blir mer mette på det,elsker å amme,men elsker også å sove
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 30. desember 2008 #3 Skrevet 30. desember 2008 Vår førstefødte fikk bare MME, og var mye våken om natten.. jenta vår har stort sett bare fått MM, bortsett fra innimellom når det er blitt gitt flaske pga ulike ting... hun sover hele natten uansett, og har gjort det siden hun var fire uker... (10-12 timer!) Så jeg tror det er opp til hvert enkelt barn... men det skader jo ikke å prøve, dersom du ønsker å prøve. MME skal etter sigende være litt mer mettende.... men jeg tror ikke nødvendigvis babyen sover bedre av den grunn...
2hærligegutter Skrevet 30. desember 2008 #4 Skrevet 30. desember 2008 Det er somregel lite melk igjen i puppene på kvelden, og mest av den tykke melka, derfor spiser de så mye og ofte. Jeg ammet og gav så litt mme innimellom for å få litt fri, det hendte jeg måtte ned på natten å lage en flaske for han ble rett og slett ikke fornøyd. Ammet i 3-4 timer hver kveld de første 8 ukene. Men jeg begynte kvelden han kl 7, da ble han vekt hvis han sov, og tok kveldsstellet, da ble han ferdig litt tidligere. Men det er helt normalt å amme ofte på kvelden. Det er ikke noe i veien med å gi mme etter amming for å få han skikkelig mett så han sovner litt tidligere
Nordhagenjentene :) Skrevet 30. desember 2008 #5 Skrevet 30. desember 2008 Vi kuttet ut amming etter 3 uker, og allerede det første døgnet med mme sov hun mye bedre, på dag og natt, så vi merket stor endring med en gang! Men som ei skriver; det er forskjellig fra barn til barn, men det skader vel ikke å prøve?
NormaJean Skrevet 30. desember 2008 #6 Skrevet 30. desember 2008 et alternativ til mme er jo å pumpe og gi ekstra på flaske på kvelden. det gjør jeg. har rutinen at jeg pumper meg ca 2-3 timer etter at lillegutt har lagt seg, settes i kjøleskap, varmer opp neste kveld og gir sammen med pupp før han legges. han sover natten igjennom, fra 21 til 07. får så pupp igjenn og sover til 09-10
anesam Skrevet 31. desember 2008 #7 Skrevet 31. desember 2008 Jeg gjorde det fordi det ikke var nok melk på kvelden.
su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Skrevet 31. desember 2008 #8 Skrevet 31. desember 2008 Jeg husker ikke hvor gammel mini var da vi begynte å gi han mme på kvelden, men vi gjorde det fordi jeg hadde veldig lite melk på kvelden, og han da sov mye bedre og lengre. Den første tiden med mini er som i tåke, stuptrøtt og uendelig sliten pga all ammingen hele døgnet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå