Gå til innhold

Lekepistol - ok eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes ikke det, men sfo synes visst det er helt ok. Guttungen koser seg og jeg er mindre fornøyd, men jeg regner med at interessen daler snart.

Synes du det er ok å dele ut lekevåpen på sfo eller bør de bare ha snille leker, hva synes du og hvorfor?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg syns heller ikke det er helt ok med våpen leker, er jo rett og slett ikke spesielt hyggelig å late som man går å skyter mennesker.. og det er litt skummelt siden barn som regel ikke helt skjønner alvoret i hva det vil si å skyte noen..

Skrevet

Lekepistol, eller leke våpen generelt er IKKE ok for meg! Men spesielt pistol er en farlig leke. Jeg har jo en datter, og føler vel gutta er mer intressert i lekevåpen, men bare for noen dager siden kom hu over en lekepistol hos noen venner og syns dette var kjempe stas. Jeg er ikke så hysterisk at jeg tok den fra henne da, i.o.m. at jeg vet dette var et engangstilfelle.

Men å la barn få ha lekepistol til vanlig og bruke dette i daglig lek vil jeg påstå at rett og slett er farlig for barnet. De forstår ikke alvoret i det de etterligner, og derfor skyter barn over hele verden(spes USA) andre barn, med ekte våpen uten å ane konsekvensene.

I klassen til lillemor(2 klasse) møtte en av guttene opp med luftvåpen som han hadde tatt fra storebroren sin, og begynte å skyte på klassekamerater. Heldigvis ble ingen alvorlig skadd. Men om 10 år igjen kan denne gutten møte opp med ekte våpen på skolen..skummelt!

Så dette liker jeg ikke nei!

Skrevet

Jeg synes ikke det er greit, og jeg vet at vår barnehage har forbud mot å ha lekevåpen med. Vet ikke hvordan det er på sfo.

Men i barnehagen er det ikke engang lov på karneval når våpen på en måte hører til kostymet.

Skrevet

Men man må jo nesten forklare ungene hva som er regler i lek og hva som er regler i virkeligheten...? Både jeg og mine venner osv lekte med knallpistoler og trebørser - og hva hadde politi og røver vært uten en liten pistol? Vi telte til 100, også var vi like levende igjen, hehe.

Skal sies at jeg ikke liker store gunnere som ser ekte ut - men jeg tror ikke at det er uskyldig lek med lekevåpen som er grunnen til skolemassakre, der er det nok andre ting som spiller inn. Jeg tror det er verre å slakte ned mennesker med maskingeværer på playstation.

Skrevet

min gutt har lekevåpen.. (off ble jeg den store sygge ulven nå?) har jo pistol fra kapt sabeltann, sverd fra sabeltann. og en annen pistol. jeg var også helt i mot dette. likte d ikke. og vi snakker ofte om at det er stor forskjell på lek og virkelighet. han får ikke lov å sikte på folk og skyte på folk. han får lov til å sikte på blink. jenta vår liker også å leke med disse tingene. samme reglene gjelder for henne selvfølgelig.

syntes også det er verre med spill der de skyter og slår. og filmer med masse vold i. da klarer ikke barna skjønne at det er film og ikke virkelighet når de faktisk ser mennesker blir skutt og drept..

Annonse

Skrevet

Da er nok jeg en stor stygg ulv også, for her ha sønnen pistolen fra Kaptein Sabeltann, sverdet der i fra, et annet lekesverd fra Legoland og en leke plastikk kniv fra Kaptein Sabeltann. Heller ikke her i huset er det lov å sikte på mennesker, men sikte på veggen eller i taket.

Jeg vet jeg sa mens sønnen var baby at lekevåpen skulle ikke inn i mitt hus - gud så mange karameller jeg har svelget ettersom sønnen blir eldre.. :o)

Skrevet

Barna våre får ikke ha lekepistoler. Vannpistoler derimot er ok.

Når de blir store får de lære å behandle og å skyte med skikkelige våpen.

Skrevet

bedre med lekevåpen, enn ordentlig våpen:)

er vel slikt med dette som andre ting...det man ikke får leke med blir mere intressant, så det kan bli skummelt det...:)

jeg syns det er greit:)

Skrevet

Jeg vet ikke helt. Mine går rundt og skyter med fingrene og syns det er hysterisk morsomt, så foreløpig holder det her.

Jeg syns ikke det er ok at barn løper rundt og "skyter" vilt fremmede, men der kommer vel vi som foreldre inn også.

Skrevet

Jeg synes ikke d er ok verken av foreldre eller sfo o.l.

Sønnen min har ingen lekevåpen, d er en latterlig "leke" etter min mening.

Men d ender jo opp med at han lager pistol av lego, da legger jeg til at "d er ikke noe fint å leke med" og finner noe annet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...