Gå til innhold

Problemer med søvn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er helt utkjørte nå. Vi har en liten på snart 14 måneder som ikke sover om natta. Det har vart i flere måneder nå. Vi går i jobb og har en treåring goså.

Minste våkner og illskriker, skal gjerne ha mat og helst pupp, og ligger å biter å sutter i minst en time om hun får lov. Vi prøver alt, å ta henne inn i år seng, gå med henen til hun sovner, har prøvd å la henne ligge i senga, har prøvd absolutt alt. Vi er ikke så tilhenger av å skrike lenge alene, men har prøvd det også. Vi har prøvd å slutte med å sove i barnehagen og vi har prøvd å slutte med flaske/pupp på natta. Det er ikke enkelt. ingenting funker.

Hun er mye våken på kvelden og hun er våken minst en gang på natta, og dagen begynner hun i 6-7 tida. Vi deler jo på byrden så godt vi kan, men jeg har vanskelig for å sove når jeg hører henne skrike sånn. Det er han som tar henne mest, for hos meg skal hun kun ha pupp og får hun ikke blir hun så sint og greier ikke å roe seg.

Det sliter på og faren er temmelig utslitt nå, og det er jeg også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner meg så godt igjen. Har en på 1 år som har begynt å tulle noe voldtsomt på kvelden/natten.

Det begynte for noen mnd si. Han var veldig flink i en periode. Sovnet når vi la han og sov hele natta. Men så end ag villle han ikke det lengre.

Natt til i dag var den verste på lenge tror jeg. Min samboer la han i 8 tiden og han våknet igjen kl 11. Da ville han ingenting. Ingenting vi gjor hjalp. Han bare gren og gren til kl hall 2/2. Da sto jeg opp med han og satte meg til å se på tv. Han sovnet tilslutt kl 3 og sov til 7. Da tog jeg han inn til meg og han sovnet igjen og sov videre til hall 9.

Men han våknet allti på kvelnden som regel før 12 og et par ganger på natten. Veldig irriterende. vi vil jo gjerne sove hele natten vi

Skrevet

Hva med å prøve noe alternativ behandling somsoneterapi el akupunktur hvis dere ikke har prøvd deg også da!??

Skrevet

det var jo en ide. Hvor gjør de det?

Skrevet

Det er jo bare å kontakte noen alternative behandlere der man bor, finner de sikkert på gulesider. Vet iallefall at akupunktur har vist seg å ha god effekt på dette med søvnproblematikk.

Kiropraktor kan også til en viss grad kanskje være til hjelp hvis det evnt er noen låsninger i ryggsøylen.

Det er dessuten viktig å huske på at de fleste barn begynner å sove mer urolig rundt den tiden de begynner å gå. Har noe med at de får litt flere og andre inntrykk å bearbeide og får uroligere søvn som følge av det. Dette som en overgangfase selvfølgelig.

Skrevet

Klarer ikke å få min til å slutte å amme om natten. Han kommer over i vår seng rundt tolv-ett på natten. Kravler selv over fra sprinkelsengen. Har prøvd å avvenne han flere ganger, men han bare hyler å drar i klærne mine og snur jeg ryggen til han så lugger han meg. Er så sliten at jeg har mer eller mindre gitt opp. Jeg som tar han på natten. Og jeg har en 6 åring i tillegg som krever sitt på dagen. Trøster meg med at en dag går det over.

Skrevet

Gutten min(12mnd) har også fått MME på natta frem til nå, men nå i jula har vi bestemt oss for å slutte med det. Vi har byttet på å gå inn til han når han våkner. Tror man bare må være harde. Jo lenger de får "beværtning"om natta, jo mer protest! Dessuten er det jo ikke noe grunn til at de skal trenge melk hvis de spiser bra på dagen, kan fort bli en vane. Men tror det er lurt å avvenne i ferie og at pappan gjør det hvis man ammer. Ligger dere på samme rom? Gutten vår våkner som regel 2 ganger om natta(19-07) og det har tatt alt fra 1t til 10min å roe han. Vi går ut og inn av rommet. Legger han ned, tilbyr vann, gir smokken, sier natta og går ut. ca 5-7min mellom hver gang vi er inne hvis han skriker, lenger hvis han bare slurver. Blir vel en slags Ferber-light, men er nok tilhenger at de små må lære seg å sovne av seg selv, uten voksenselskap.

Avvenning krever overskudd, så gjør det når du er klar for det!

Skrevet

Sover på rom med oss. Er ikke helt klar for å gi han eget ennå. Bruker ikke smukk, men tilbyr vann.

Skrevet

Egentlig temmelig greit å vite at vi ikke er alene. Føler at alle andre et-åringer sover om natten. Vel vel nå sitter hun på gulvet og leker med en rangle, g har vært opp i lange tider. Vi la henne til 7, hun sov vel i en time, så begynte skrikninga. Vi prøvde å gå med henne til hun sovnet, vi prøvde å sitte i mørket og vi prøvde å la henne være i senga. Vi prøvde med vann og vi prøvde med melk.

Nå sover faren på sofaen og sprer krefter til neste økt, og jeg sitter oppe nå, og får sove senere. Kjenner meg sånn igjen i det med å lugge, klore og bli helt hysterisk om hun ikke får pupp. I tillegg biter hun, eller ganger en del på puppen om natta. Hun sover når hun ammer og gnager litt, men så snart jeg tar puppen ut, så blir hun sinna.

Skal prøve å ikke la henne sove i morgen, og kanskjegreier vi da å få bukt med problemet. Men hun virket trøtt her tidligere i kveld, hun var sutrete og gnikket seg i øynene. Men nå er hun i full fart. Det er så rart og så veldig veldig slitsomt.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...