Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #1 Skrevet 30. desember 2008 Da hun ikke gikk fikk vi høre: hun er sikkert kjempeflink til å snakke... Vel, egentlig ikke synes jeg..Gikk da hun var 16 mnd. Hun er nå 18 mnd og sier ca 20 ord som hun bruker bevisst. Forstår veldig mye, kan be henne om å gjøre det meste. Glad i å lese bøker, men vil at vi skal si hva tingene er. Dvs hun peker mye og sier "der", har prøvd å få henne til å si selv, men ikke så ofte hun er interessert i det. Noen som har liknende erfaringer der ute? Noen råd?
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #2 Skrevet 30. desember 2008 Det er ikke noe i veien med henne. Alt sånt jevner seg ut etterhvert som hun blir større. Jenta mi snakker lite, og selv om hun gikk da hun var 13 mnd, er hun ganske sen og kan for eksempel ikke hoppe osv. Hun er to år. Har ingen andre råd enn å ta tiden til hjelp og ikke stresse henne. Og det hjelper nok en del at dere leser for henne, forteller mye fra bøkene osv.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #3 Skrevet 30. desember 2008 Snuppa vår gikk rett før hun var 16mnd, og sa heller ikke mer enn 20-30 ord.Hun er temmelig seig med motorikk ennå, men språket har bare eksplodert siden den tid, og slikt skjer på barnets premisser. Hun høres ikke sen ut i det hele tatt datteren din - og jeg jobber i småbarnsavd i bhg.
Pepsimaximusa *mammatil2* Skrevet 31. desember 2008 #4 Skrevet 31. desember 2008 Eldstegutten min gikk ikke før han var18mnd,og snakket ikke et eneste forståelig ord (bortsett fra mamma og pappa) før han var 2,5 år. Men han skjønte alt vi sa til han,så var igrunnen aldri veldig bekymret! Men når han var 2,5 år begynte han i barnhage,og språket eksploderte..Plutselig kom alt på en gang! Så jeg synes ikke dattera di er spesielt treg, jeg..alt kommer når det kommer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå