Gå til innhold

Hva skal dere gjøre på nyttårsaften med de små?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst å bli med ute kl 24 men har en gutt som er 3 mnd.Blir det for dumt å la han sove i vogna sammens oss ute?.Han sovner sjelden før kl 1 ellers også pga kolikk.Hvordan har dere tenkt å gjøre det?.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har to barn på 5 og 23 mnd. Vi er noen vennepar der alle har barn som samles hver nyttårsaften. Da legger vi ungene hos den vi er hos i reiseseng eller vogn, så tar vi de med når vi skal hjem rett over tolv engang. Ingen av oss drikker noe og det blir egentlig bare god mat og prating. Fungerer kjempe fint. Når fyrverkeriet kommer så blir en av oss inne med ungene dersom noen skulle våkne og bli redde.

Du kan jo ta med den lille dersom han er våken. Hvis han sover i vogna kan du stå litt unna der det er rolig å se på sammen med vogna. Hvis du ser han blir redd kan du jo gå inn. Eventuelt kan du og mannen se litt fyrverkeri hver. Pass på ørene til minsten for det er mange kraftige smell.

Skrevet

Jeg ville nok holdt min inne pga alt bråket.. men mulig din er sånn som sover gjennom det meste. MIn er 10 mnd da, og skal sove inne når det er raketter på gang, forhåpentligvis våkner han ikke. Det blir nok en liten tur utenfor døren kl 24, men personlig synes jeg ikke så mye om raketter, så blir nok mest inne på meg.

Skrevet

Min er 5 mnd, og han ska få være med ut kl 24, kjøpt stjerneskudd til han og alt! Han smilte når jeg fortalte d, så tror han gleder seg:)

Skrevet

Lillesnupp her er snart 2,5 mnd og jeg regner med at vi kommer å være hjemme igjen i god tid før kl 24. Skal spise middag med noen venner tidligere på kvelden, men ingen av dem som har barn så de skal jo feste etterpå.

Håper å kunne legge henne til å sove i 22-23-tiden, og om hun gjør det så skal hun få ligge og sove mens vi er ute. Tar med babycallen ut og står bare rett utafor huset så det går nok fint. Den lyser jo om det er lyd. Skulle hun våkne så spretter en av oss bare inn og tar henne.

Er hun våken så vurderer jeg å enten putte henne i bæresjalet innafor jakka mi eller å bære henne i voksiposen. Men er litt redd for at det skal bli for høy lyd for henne??

Skrevet

Vi skal ha fest hos oss så jeg kommer legge lillemann på 2 mnd i 22-23 tiden, da pleier han og sove til ca kl 5 når han vil ha mat. Jenta vår på 4 år får være oppe og se på fyverkeriene og så legge seg etter det. Det blir noen andre barn her og, tre til på 4 år, en på 1 år og en til på 2 mnd. Tror alle 4 åringene kommer være oppe til tolvslaget, hun på 1 år legger seg nok på kvelden en gang i reiseseng og hun på 2 mnd vet jeg ikke helt rutinene på men de har nok med vogn til henne=)

Blir litt spesielt med leggingen når det er nyttårsaften. Men jenten vår klarte fint å være oppe i fjor så det går nok bra i år og...få bare håpe at minsten ikke våkner av alt bråket kl 12....

Skrevet

Snuppelure er snart 4 måneder. Vi skal til et vennepar på middag klokka 20.00. Far skal få seg et glass vin til maten og sjampanje, mens mor er sjåfør. Jeg gir kveldsflaska rett før vi skal spise, kler på pysj og legger henne i reisesenga til vanlig tid. Bryr meg ikke om raketter, så jeg blir inne hvis de andre vil lenger ut enn på verandaen. Mtp alt bråk og kav og fulle folk ville jeg ikke tatt henne med meg ut, men det kommer selvsagt an på hvor man er og hvordan barnet reagerer på støy. Når kvelden er over, rundt 0100, går det forhåpentligvis greit å flytte henne over i bilsete og så over i egen seng vel hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...