Gå til innhold

Forvirret, ør...og lykkelig :-)

Magica_fra_tryll

Anbefalte innlegg

Ja hva kan jeg si? I dag tidlig når jeg sto opp, hadde jeg vell ikke trodd at jeg skulle sitte inn på "barn i magen" sider og skrive..... :-)

Kort om meg og min bakgrunn: Jeg har slitt med altfor høyt prolaktin nivå (har vært over 9000) nå i flere år og har i grunnen forsonet meg med at det kanskje ikke var meningen at jeg skulle bli gravid. I det siste halve året, har jeg imidlertid tenkt mer og mer på det... Etter hvert om jeg har fått gode nyheter fra legene, om at nivået synker....har jeg tittet på alle babyer på bussen og lekt ekstra mye med venners babyer. Men liksom ikke turd å håpe på noen ting.

For 1,5 uke siden fikk jeg det for meg at jeg skulle ta graviditetstest. Jeg følger alltid magefølelsen min og stormet avgårde til apoteket for å kjøpe en pakke. Jeg kjøpte jammen to i samme slengen.

Den var som vanlig negativ.

Etter dette virket det som om jeg fikk mensen, noe jeg ikke har så veldig ofte pga. av høyt prolaktin. Og OM jeg får mensen, så er det et veldig godt tegn på at ting er som det skal.

Jeg feiret jul med latter og godt mat og tenkte ikke så mye over det.

I dag tidlig fikk jeg over meg igjen at jeg skulle ta den siste testen. Rart altså. Det var det første jeg tenkte på da jeg våknet!!

Og den var POSITIV!!!!! Jeg satt der og grein for meg selv! Måtte studere testen 400 ganger...trodde ikke det var mulig. Jeg hadde jo tatt en test for en og en halv uke siden? OG hatt mensen i noen dager?

Det var jo noen dager jeg ikke hadde mensen da...så det var nok da underet skjedde ;-)

Samboeren min er på reise i dag og kommer hjem i kveld. Hehe... jeg vet ikke helt hvordan jeg skal fortelle han det.

At han får verdens beste julegave i år!!!

Fortsetter under...

Det hører med til historien, at jeg har snakket med legen min i dag. De mente det ikke var menstrasjonen jeg hadde hatt, men noe annet. Det forklarer de fraværende menstrasjonssmertene. Og kanskje litt i forhold til tid mellom testene. Ikke vet jeg gitt.

Jeg håper bare alt går som det skal :-)

Takk for det snille deg :-) Og gratuelere så mye du også!!

Da jeg fortalte deg til han i går, var reaksjonen : Nei?! Tuller du?!

Hehe, og det gjorde jeg jo ikke. Tok en ny test i dag tidlig og den var også positiv :-)

Så nå blir det spennede å få vite når jeg eeegentlig ble gravid. Blir forvirret av å tenke på det. Og når har jeg termin montro?

Det blir litt av et år.....I kveld skal vi ha besøk, så jeg får lure litt claustaler i glasset...

Hvordan fant du ut at du var det da Pink Diva? :-)

HAPPY NEW YEAR!

Jeg snakket med legen min på tirsdag og hun skulle direkte henvise meg til Haukeland sykehus. De har hele sykejournalen min, så jeg regner med at jeg er i de beste hender :-) De skulle kalle meg raskt inn, så jeg får vite hva jeg skal gjøre med medisiner o.l.

Håper og tror de tar UL i samme slengen! ÅH så spennende!!!

I dag har jeg vært en gå tur på fjellet... det er vell ikke farlig? Kjenner det er lett å bli litt små-paranoid av dette her....

Hilsen en lykkelig-med-liten ;-)

Annonse

Vi har prøvd i ett år nå, så gravtest har blitt en naturlig del av syklusen etterhvert... men jeg merket mensmurringer uten at mensen kom, så jeg hadde en liten mistanke om at noe var på fære før jeg testet.

Da jeg testet fikk jeg bare et svakt utslag, men det har jeg aldri fått før, så da skjønte jeg det. Dro på apoteket dagen etter å kjøpte to digitale tester, og da var det ingen tvil gitt:o):o) Den ene testen fikk svigers i julegave, de trodde det var et steketermometer... hehe,.. tok litt tid før de skjønte hintet.

Hehe, et steketermometer gitt ;-) De var vell ikke forberedt på hva det kunne være.... Men gratulerer så mye! Etter 1 års vente tid...! Fantastisk!

I dag var jeg hos legen og fikk bekreftet det med urin prøve. Så har jeg vært å hamstret folfat og omega3 tabletter. Føler plutselig at jeg er kjeeeempe gravid, vagger nesten. Hehe. Det går seg vell til tenker jeg ;-)

Håper på ultralyd neste uke, siden det fremdeles er veldig usikkert mtp hvor mange uker jeg er på vei. Etter mye grubling tenker jeg i 3-4 uke. Altså i mammauker. Da er vell nurket i uke 2. Man kan jo bli forvirret av mindre !!

Men i går kjente jeg at det strammet seg og sleit litt, akkurat som smertene som kommer rett før en for mensen. Jeg leste her at det kan være livmoren som utvider seg. Noen andre som opplever det? Auwa.

Hilsen en som prøver å bli minde paranoid.

• 1 måned senere...

å så koselig å lese historiene deres, venter selv første barn i september. Startet året med å få meg hjernerystelse, så var jo helt fjern i en uke. Så kom jeg plutselig på at jeg hadde glemt å få mensen, test hadde jeg heldigvis så den ble tatt ganske snart. Den så ut til å være negativ, så jeg var klar til å kaste den når jeg svakt skimtet en strek i et vindu jeg aldri har sett strek i før...

Min kjære som skulle prøve sove middag ble raskt vekket og fikk en test plantet forran seg. Men siden streken var ganske svak var vi ikke sikker på hva vi skulle tro. Vi hadde ingen planer om å få barn nå.

Senere på dagen kjørte vi til byen og kjøpte 3 tester til. Tok 2 til den kvelden, som også svakt viste positivt. Den siste testen tok jeg neste morgen, og da var den klart positiv. Så da ble det legebesøk.

Vi var vel aldri i tvil, barnet skal vi ha. Håper bare alt går bra der i magen min, slik at vi får oss en liten i huset i september.

Når det gjelder bivirkninger av å være gravid, så tror jeg at jeg har hatt de fleste. Håper formen snart blir bedre her, og at jeg som dere blir mindre paranoid om noen uker:)

Nylig startet uke 9 her.

Så koselig å lese innleggene deres:) Godt å høre om flere som har blitt gravide mot alle odds :)

Vi har prøvd i 3 år! Har vært igjennom 1 Inseminasjon, brent endometriose på eggleder, 2 prøverør(!!!) og fått avslag på siste prøverørsforsøk fordi sjansen var minimal for graviditet pga dårlige egg (-er 38 år). I mai.08 sa legen på Riksen at vi ikke kunne få barn... Så skaffet vi hundevalp i august, ble gravide 2 uker etter, mistet i uke 8 og er nå gravid igjen i 7 uke!! SOLSKINNSHISTORIE med ande ord! So far. Jeg også føler meg veldig gravid og helt annerledes enn i høst. Nå er det akkurat som om barnet holder seg fast..he, he.. Det kniper konstant på begge sider i magen. Noen av dere som kjenner det?

Ør og lykkelig..hi, hi..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...