Lykkelit1 Skrevet 30. desember 2008 #1 Skrevet 30. desember 2008 Hei, Jeg trenger tips til et vaskemiddel som passer tøybleier. Dette er kravene som skrives: "Bruk flytende vaskemidler som ikke inneholder parfyme, fargestoffer, blekemidler eller enzymer".
Yo&La+spire Skrevet 30. desember 2008 #2 Skrevet 30. desember 2008 mange bruker vel blenda sensitiv eller nøytral...evt kan du bruke vaskenøtter eller vaskemiddel av vaskenøtter. Det er helt naturlig....
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #3 Skrevet 30. desember 2008 Blenda sensitive fungerer flott! Vi har brukt omo noen ganger også, men det er vel ikke helt å anbefale på grunn av parfymen.
MurielAmanda Skrevet 31. desember 2008 #4 Skrevet 31. desember 2008 Men har ikke blenda sensitive bleking e.l, er ikke det for hvitvask? Jeg har også lurt på hva som er best å bruke.
EnMamma Skrevet 2. januar 2009 #5 Skrevet 2. januar 2009 Her gikk det i Blenda Sensitiv flytende. Pass på at du trenger bare 1/3 av vanlig mengde vaskemiddel.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2009 #6 Skrevet 3. januar 2009 er det snakk om ferdigsydde bleier her eller brettebleier? Lurer på hva jeg skal vaske brettebleine med...
Littlepeas mamma Skrevet 4. januar 2009 #7 Skrevet 4. januar 2009 Vi bruker Ecover, både på brettebleier, formsydde og lommebleier. Mange synes Blenda Sensitiv er bra. Husk å bruke mindre såpe enn vanlig, fordi det kan være vanskelig å få skylt ut såpen godt nok. Det er lurt å ha en ekstra skylling etter vask, særlig hvis du har tykke innlegg og alt i ett bleier (i dem er det lettere at såpa ikke kommer ut skikkelig). Jeg bruker noen dråper lavendel i skyllekammeret, det gir en frisk lukt. Skyllemiddel er strengt forbudt på bleier
Laybik Skrevet 14. januar 2009 #8 Skrevet 14. januar 2009 Vi bruker også flytende blenda, men jeg har brukt full mengde uten ekstra skylling, så det er kanskje derfor stakkars Maja er litt rød! Neste gang skal jeg bruke mindre vaskemiddel og skylle ekstra.
Krokodillemor Skrevet 15. januar 2009 #9 Skrevet 15. januar 2009 Vi bruker ofte vanlig vaskepulver, men aldri mer enn halv mengde. Hvis en har i for mye såpe kan det sitte igjen rester som irriterer huden. Vi skyller bleiene først (i maskinen) og har gjerne bare såpe i forvaskkammeret. Bleiene blir helt rene og flekkfrie.
en liten og en stor! Skrevet 1. februar 2009 #10 Skrevet 1. februar 2009 vaskenøtter fra bleieboden! Say no more! Lukter herlig ingenting - bare rent! Helt naturlig!
Gjest Skrevet 1. februar 2009 #11 Skrevet 1. februar 2009 Vi bruker nøytral til bleievask,ikke skyllemiddel.bruker svært lite såpe og har ekstra skylling..Fungerer helt utmerket.. All bleiesårhet er forsvunnet her i gården.Neste barn skal kun bruke tøybleier.
Yo&La+spire Skrevet 1. februar 2009 #12 Skrevet 1. februar 2009 Vi har gått over til vaskenøttpulver (fra bleieboden) på heltid nå Helt fantastisk! Snuppa reagerte på noen typer vaskemiddel, men dette tåler hun og tøyet/bleiene lukter...ingenting! Og så er det max hud og miljøvennlig;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå