Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor får man tak i prøvepakker på tøybleier.

Tenkte å prøve ut litt først før vi begynner ordentlig med tøybleier:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På tettinntil finnes det et bleiotek, der du kan låne ulike pakker med tøybleier en uke, før du sender den videre....

Ellers kan du sjekke hvilke tilbud som finnes i kommunen din. I Bergen får vi 1000 kr av BIR for å kjøpe tøybleier (dvs får tilbake penger når du sender inn kvittering), så da kan man kjøpe en del og prøve. I andre kommuner får man utdelt bleiepakker e.l..... På bleieboden.no tror eg du kan sjekke tilbudet din kommune....

Skrevet

eg vet at kenguruloftet har noen testpakker, men jeg så ikke helt vitsen med dem - det er ikke så mye man sparer på dem uansett, og så får man jo ikke prøve mer enn en eller to bleier. Jeg kjøpte et par-tre forskjellige hos bleieboden (eller en annen butikk) og en pakke rispapir som jeg prøvde ut med før jeg kjøpte inn mange.

Skrevet

Kjøp noen brukte bleier før du bestemmer deg. Det blir billigere. De du ikke liker kan du selge igjen. Ikke alle tøybleier passer alle barn (og foreldre). Jeg vet ikke hvor gammelt barnet ditt er, men jeg vil anbefale brettebleier eller formsydde med ull som sperrelag til de minste. Etterhvert er det kjekt med noen lommebleier som er enklere på tur og i barnhage, for besteforeldre osv. Brettebleier er en billig start og liker man dem ikke er de fine gulpekluter, vaskekluter osv :)

Skrevet

Tusen takk for svar. Guttene mine er snart 7 uker gamle. Har kjøpt brettebleier, vi skal kjøpe brukt når vi går over til formsydde. Skal hente pakken i morgen så blir spennende å se hvordan det her kommer til å gå^^,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...