Gå til innhold

Noen som kjenner til Dulcolax ???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har brukt dupalac eller hva det heter, sånn flytende men føler det ikke funker så bra dessverre..

For dulcolax er piller?

Og det står at en skal rådføre seg med legen først? noen som har snakket med lege og at de har sagt dette er greit for oss gravide??

Sliter så med å gå på do, har gjort det hele sv.skapet uff.. er så sliten nå og hadde ønsket å få dette i gang snart og iallefall før fødsel, selv om den er veeeeldig nærme nå hihi..

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har samme problem, men tørr ikke. En bruker jo miniclux på føden for å hjelpe riene i gang, samt tømme tarmen som letter fødsel, og dette må vel bli noenlunne det samme... Men dersom du vil føde før nyttår så kan du jo prøve:)

Skrevet

Neeeeeeeeeeei vil ikke det hehehe... prøver å knipe alt jeg kan her..

Er så sliten av å ikke få kommet på do, fytti og har fått meg et par skikkelig hemo bak der auau.. jeg skulle gjerne blitt kvitt både dem og fått gått skikkelig på do før dette her men jeg får heller få noe hjelp etter fødsel skjønner jeg..

Masse lykke til ;o)))

Skrevet

Det finnes mange gode preparater for hemoridene på apoteket. Disse kan du trygt begynne med nå, du vil få brukt for de etterpå uansett, dersom du alt sliter nå;)

Skrevet

Har du noen tips??

Skrevet

Prøv Dulcolax stikkpiller (tror de heter d) har en bra effekt. Tømmer ikke tarmen, men du får ut "proppen" for å si d sånn. Virker etter noen få minutter, så ingen vits å forlate badet ;O) men prøv å knip igjen så lenge som mulig. Dråpene tør ikke jeg å bruke når jeg er gravid, mtp igangsetting

Annonse

Skrevet

Har bestemt meg for å ikke gjøre noe nå før etter kl 24 i morgen natt hehe....

Skrevet

jeg har prøvd det, men anbefaler det IKKE!!!

jeg tok en tablett om kvelden, og våknet om natta med så heftige magesmerter at jeg trodde jeg skulle dø! sprang på toalettet, men fikk ikke til en dritt (bokstavelig talt) hadde bare jævlig vondt!!!!!!! men det varierer sikkert fra person til person kan jeg tenke meg, men jeg hadde aldri tatt det igjen!

Skrevet

Jeg har brukt de. Doseringen på pakken står 2 piller, men for meg er det nok med 1. Da blir ikke magen så veldig urolig- det gjør den med 2.

Skrevet

Har samme erfaring som: *monica med januargutt i magen*... vil ikke ta disse igjen!

Skrevet

Jeg har også brukt dulcolax. Fryktelige piller spør du meg!

jeg var ikke gravid da jeg brukte de, og tør iallefall ikke bruke de nå. Eller, tør ikke, vil ikke, unner ikke meg selv smertene..hehe..:)

Får bare magevondt av de!

Skrevet

Jeg bruker Dulcolax piller. Har gjort det med jevne mellomrom gjennom hele svangerskapet. Da jeg begynte med dem sa legen at det var helt trygt å bruke dem. Og da slimproppen gikk, fikk jeg beskjed om å ta dem igjen for å unngå treg mage. Jeg bruker 3-4 tabletter om kvelden når jeg legger meg. Da får jeg bra fra meg (3 tabletter) eller løs mage (4 tabletter) om morgenen når jeg våkner. Ikke slik at jeg mister kontrollen, eller at jeg går på do i lange tider, heller ikke har jeg smerter annet enn 'må på do' ubehag. Nå tør jeg ikke la være å ha dem i hus, for jeg klarer ikke ha treg mage (pga en slankeoperasjon for 1 1/2 år siden). Heller Dulcolax tabletter enn tarmsmerter.

Anbefaler dem. Men ikke bruk så mye og ofte at du blir avhengig.

Skrevet

I felleskatalogen (En bok bl. a. leger og sykepleier bruker for å finne informasjon om de ulike legemidler) står det skrevet følgende om Dulcolax tbl og stikkpiller i forhold til graviditet:

"Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Lang klinisk erfaring indikerer ikke risiko for skadelige effekter på svangerskapsforløpet, fosteret eller det nyfødte barnet. Overgang i morsmelk: Preparatet går i liten grad over i morsmelk. Det er lite sannsynlig at barn som ammes blir påvirket."

Har selv prøvd pillene før jeg ble gravid. Fikk en del magesmerter, så tror ikke jeg ville tatt mer enn én pille i første omgang i denne tilstanden.. Hva med å prøve Microlax i steden? Selges også resptfritt på apoteket, og kan fint brukes under graviditet.

Annonse

Skrevet

Har du forsøkt Microlax?? Det er miniklyster som fåes respetfritt på apoteket og det står på pakningsvedlegget at det kan brukes av gravide. Jeg har også slitt med treg mage under hele svangerskapet og dette har fungert bra for meg.

Skrevet

Jeg har brukt microlax en del ja, men det må jeg jo ta når det er som værst.. men jeg skulle gjerne hatt noe som gjør at det blir mer stabilt og at jeg får gå på do normalt.. microlax er jo bare nødløsning.. hmm får håpe det blir bedre etter fødsel..

Skrevet

Prøv Dulcolax du. Grunnen til at du skal rådføre deg med lege er for sikkerhetens skyld. Men jeg fikk som sagt beskjed om at den var helt grei for gravide å bruke. Du finner samme beskjed ang paracet, postafen og otrivin nesespray; rådfør deg med lege ved graviditet. Men alle disse produktene er 'safe' for gravide i den grad at de er de eneste/beste alternativene vi har.

Skrevet

Har kjempe god erfaring med sviskejuice (kjøpes på helsekosten). Juicen har mye jevnere effekt enn vanlige svisker, og nå kan jeg ta jern hver dag uten problemer (før ble det full stopp).

Duphalac fikk jeg masse luftsmerter av.

Jeg drikker et lite glass juice hver dag og slipper alle disse problemene. Kommer til å fortsette med det frem til KS om 1,5 uke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...