Dodlimammatil2 Skrevet 30. desember 2008 #1 Skrevet 30. desember 2008 Hei alle sammen! Tirsdag 23 desember skulle jeg på ordinær kontroll i uke 32, men kom meg aldri hjem igjen... jeg hadde gått opp 10 (!) kilo (vann) i kroppen på 2 uker, blodtrykket var stigende og jeg var ikke i form... jeg ble lagt inn på føden for å sjekke ut videre. Julaften ble det besluttet å ta keisersnitt, da tvillingene ikke hadde det noe godt inne i magen lenger på grunn av svangerskapsforgiftning. Jeg ble kjørt ned på operasjonsstuen, fikk spinalbedøvelse og selve keisersnittet gikk kjempefint. Lå på oppvåkningen til 01.30 om natta, hadde da fått sett tvillingene og de ble deretter tatt med på prematuravdelingen. Vi fikk oss en liten overraskelse da det var to gutter, da vi hadde fått beskjed om at det var en av hver :-) men det er bare kjekt tvilling 1 veide 2412 gram og tvilling 2 veide 1850, så de var store til å være født 8 uker før tiden. Første natta gitt greit, men 1.juledag ble tvilling 2 dårlig og måtte legges i respirator. Tvilling en lå med cpap men pustet selv... Ikke noe kjekt de første 2 døgnene, jeg var ikke helt pigg selv men klarte å reise meg og gå litt 1.juledag. Så 2.juledag snudde det og begge tvillingene kom seg og ble bedre... begge har tatt av og fått lysbehandling, og begge klarer seg godt nå, men vi må regne med å vente 8 uker før vi får de med hjem. Jeg bor 5 min fra sykehuset så i dag er jeg skrevte ut og får sove hjemme. Jeg har fått pumpe med meg hjem, og går ned på nyfødt/prematur flere ganger til dagen. Men, dette er det beste som har hendt, selv om jeg er smånervøs hele tiden håper jeg at de går bra med dem begge :-)
elize m/3 prinsesser & 1 prins Skrevet 30. desember 2008 #2 Skrevet 30. desember 2008 å for en fin julegave da! De var jo store og fine, så det kommer til å gå så bra så!! Gratulere så mye! Er 33+3 selv idag, så ikke så lang ventetid igjen her heller:o)
Alle gode ting er 3:) Skrevet 30. desember 2008 #3 Skrevet 30. desember 2008 Gratulerer! Så fint at det har gått bra da! Vi hadde vel termin samme dag vi tror jeg? Er nok ikke lenge etter før jeg er mamma heller, har fått beskjed om at de må ut, så ser an dag for dag.
Dodlimammatil2 Skrevet 31. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 31. desember 2008 Stemmer Momaja, vi hadde vel termin 14.februar i følge denne terminkalkulatoren, mens legen/sykehuset mente 19/20. Ønsker dere masse lykke til jenter :-)
*tvillingjentene* Skrevet 31. desember 2008 #5 Skrevet 31. desember 2008 Gratulerer så mye!! Så bra at det går bra med babyene. Det høres så spennende ut! Vet ikke om du husker meg, men det er jeg som hadde forkortet cervix. Har nå hatt åpning i en hel måned med har fremdeles ikke født. Merkelige greier. Lykke til videre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå