M@mm@ :-) til to!♥ ♥ ♥ ♥ Skrevet 30. desember 2008 #1 Skrevet 30. desember 2008 Snuppa vår er snart 13 mnd. Og hun har faktisk blitt helt umulig å legge om kvelden! En periode var hun en engel, vi sang for henne, la henne og gikk ut. Etter en liten stund (kanskje noe sutring innimellom.... men ikke gråt) sov hun! MEN så beg. hun å reise seg i senga!!!! Og nå er det helt håpløst, vi gjør akkurat som før, men hun reiser seg i senga og står der og hyyyyyyyyler og gråter. Hvis vi sitter der inne er hun rolig og ligger i senga, men det tar jo evigheter for hun sovner. Noen som har noen tips? Hun vet hvordan og får til å sette/legge seg ned igjen.... Vi beg. å bli så slitne av å sitter der inne godt over 1 time hver kveld.... Håper noen kan komme med noen gode råd!
engajente Skrevet 30. desember 2008 #2 Skrevet 30. desember 2008 Hvordan sover hun på dagen da? Kanskje en regulering der??
*1+1=2 små* Skrevet 30. desember 2008 #3 Skrevet 30. desember 2008 vet du hva vi gjorde samme "feilen" altså vi satt inne hos henne for å få henne til å sovne. MEn det funka veldig dårlig. Vi bestemte oss derfor for å gjøre noe annet og lot henne gråte i 1 minutt for å så gå inn legge henne ned, gi smokken og si god natt. Så ventet vi i 1 minutt til før vi gikk inn... så økte vi tiden til 2 minutter, dette 2 ganger. så 3 minutter så 4 osv... første natten sovnet hun etter 20 min. andre natten etter 10min tredje natten etter 5min og nå gråter hun maks 1 min. før hun sovner:) vi prøvde å unngå å vente lenger enn 5 minutter fordi hun ble hysterisk og det ville vi ikke ha noe av. Det var viktig for oss at hun sovnet av seg selv og ikke fordi hun var utslitt. Så vi økte dette til maks 5 minutter før vi gikk inn. Dette har fungert veldig bra for oss, det er ikke et fasit men tenkte jeg ville fortelle deg om det:) Vi prøvde den metoden med å stå i døra/sitte hos henne osv i 2 mnd. det funka IKKE! Nå sovner hun som sagt på 1 minutt både på dagen og på kvelden. HUn sover 2 lurer på ca 1 time hver på dagen! lykke til:)
M@mm@ :-) til to!♥ ♥ ♥ ♥ Skrevet 31. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 31. desember 2008 Hei Takk for svar! Ja, det blir noe sånt vi må prøve! Men jeg gruer meg sånn.... uff, synes det er så grusomt å skulle la henne stå og gråte.... MEN jeg vet jo at hun nå er så stor at hun skjønner ting veldig godt.... og jeg tror nok hun vet veldig godt at hun "har oss i sin hule hånd". I kveld får vi besøk, så det er kanskje ikke den beste kvelden å beg. på.... men vi må bare igang med det! Tusen takk for tips!!!! :-)
Solmamma Skrevet 31. desember 2008 #5 Skrevet 31. desember 2008 Akkurat sånn var våres lille når hun var i den alderen.. Det ble så mye bedre når hun gikk fra to lurer på dagen til en... Jeg tenkte jo ikke på at hun fikk for mye søvn om dagen.. Eller kanskje ikke for mye, men at den siste duppen var litt seint på dagen.. Etter det gikk leggingen som en drøm igjen. sånn var det med oss, men kanskje det er andre ting hos dere... -som gjør at ferber virker... det var ikke det som skulle til hos oss... Er hun god og mett? Fått nok foreldrekontakt i løpet av dagen? Usikker?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå