Gå til innhold

Trenger hjelp fra dere kloke der ute

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er blitt rutinen hos oss: Helt vanlig dagrutine, varierer litt hvor mye hun sover,spiser. Problemet starter på kvelden når vi skal legge oss oh henne. Hun kan ligge med puppen å spise greit,og kanskje falle i søvn. Plutselig våkner hun å setteri gang hyling. Da vil hun ikke ha pupp og er ganske hysterisk (hun blir rapet og har ingen tegn til mageknip)

Dette pågår i mange timer. Det hjelper ikke hva vi gjør.

De siste dagene har hun holdt på fra ca 11 og 2-3 timer fremover før hun sovner (tror hun er så utslitt at hun sovner av det)

Vet ikke hvordan vi skal få henne til å sovne uten å bli så hysterisk ???

gruer meg til hver kveld og orker ikke tenke på leggerutiner og at hun skal ligge i egen seng og sovne av seg selv.

HJELP!!

Skrevet

hei! Hvor gammel er ho? Snuppa her var sånn par ukers tid, da ho var 4 mnd ca. Trudde det var mareritt men så i ettertid var det nok tenner... Men er jo forskjellig, syns det er vanskelig selv:)

Men kan jo være kolikk og... er det noe du evnt spiser? Ammer du?

Hender iblandt at ho her reagerer om jeg har spist noe spes og...

Skrevet

hun er 8 uker. så det kan ikke være tenner....

håper virkelig det ikke er kolikk...trodde de gråt mye mer da....???

jeg fullammer ja og jeg holder meg unna ting som kan virke plagende for henne. Men som du sier...det kan jo være mye forskjellig...Så jeg får vel bare ta det som kommer og at hun føler seg trygg iallefall.

Tusen takk for trøstende ord....

Skrevet

Høres kanskje ut som en mild kolikk ...

Gutten vår (8 uker) er/var også sånn. Det startet rundt 22 - 23 på kvelden, og varte til 01-02. Intens skiking, utrolig slitsomt!

Men nå har jeg prøvd å kutte ut alt som inneholder kumelkproteiner (det er MASSE), og han er mye bedre :)

Går jo ann å prøve i 3-4 dager for å se om det hjelper.

Skrevet

Vi hadde det litt sånn en periode vi også, men så prøvde vi å legge han i 20 tiden istedet, og da gikk det mye bedre, så han var antakelig overtrøtt.

Den første tiden var det jo han selv som bestemte når det var natten, jeg og han satt nede i stuen med dempet lys og ammet og ammet og ammet, og han småduppet innimellom, og når jeg så han sov for natten, bar jeg han opp i egen seng. Men så begynte jeg å legge han i 20:30 tiden (begynte i 19, 19:30 tiden med kveldsstell og kos på badet), fikk siste bryst på sengen min, før jeg sang en sang og la han fint ned i sengen sin, sa god natt og gikk ut.

Han lå å knirket litt, men var rolig og gråt ikke, vi gikk inn å strøk på han av og til, gav han smokken og vips sovnet han, og sov leeeeenge...

Vet ikke om d kan hjelpe hos dere da, men var det da antakelig at småen var overtrøtt...

Skrevet

Tusen takk for råd.Har vært skikkelig ut av meg og det tærer på både på humør,søvn og tålmodighet..:-)

Skal prøve noen dager fremover tenker jeg å kanskje legge henne før og se hva som skjer. Det som også er et problem er at hun ikke sover uten å nesten ligge oppå meg i sengen..(syns dette var greit når hun var nyfødt,men nå begynner det å bli litt kavete)

Ser at jeg har gjort meg selv et par bjørnetjenester som det skal bli vanskelig å snu på. Er ikke alltid like lett for en 1. gangs.. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...