mamma til blå -08 og rosa -11 Skrevet 30. desember 2008 #1 Skrevet 30. desember 2008 ...med det resultat at han illskrek og nektet og ta pupp de neste 3-4 timene.. Hadde gitt beskjed om at han var sulten og skulle få mat snart da hun tok ham opp for å holde ham, og mens jeg var ute på kjøkkenet hadde hun stappet en skumbanan i munnen på babyen som han satt og suttet på.. Jeg sa greit ifra om at det der nok ikke var så lurt (angrer på at jeg ikke hissa meg skikkelig, hadde nok gjort det hvis det var mamma men dette var svigermor...). Er det ikke irriterende hva folk skal stappe i disse små...? Jeg er ikke imot at han skal få smake på ting, men når det blir gitt beskjed om at babyen er sulten, burde da sjokolade være totalt unødvendig å gi...!!! Uff, kjenner at jeg blir litt hissig over dette her...hehe.. Tror svigermor skjønte at hun hadde gjort noe dumt, for da gutten vår hadde illskreket i ti minutter fordi han var sulten, men nektet å ta pupp, så gikk hun..
La vita è bella <3 Skrevet 30. desember 2008 #2 Skrevet 30. desember 2008 Herregud, så sykt! Jeg kjenner jeg blir sint og opprørt selv! Hadde noen gjort det med min baby hadde jeg nok blitt lynings, men mest av alt lei meg, tror jeg. Hadde mistet all tiltro og ikke tålt å se henne på en nokså lang stund hvis det var min svigermor..
Frøken Freken Skrevet 30. desember 2008 #3 Skrevet 30. desember 2008 Det var veldig respektløst, syns jeg! Barn på 3 måneder skal ikke smake på saker og ting - tarmsystemet er fremdeles skjørt og bare små smaksprøver kan føre til magevondt. Syns kjæresten kan si til henne at hun må være litt mer ydmyk og akseptere at DERE bestemmer.
mamma til blå -08 og rosa -11 Skrevet 30. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 30. desember 2008 Åh, godt å se at det ikke er bare meg som er litt "prippen" når det gjelder dette her.. Håper hun lærte og ikke gjør det flere ganger..! Men hun hadde jo selvfølgelig tusen gode råd om hvorfor ikke gutten ville ta pupp, og mente at jeg bare drev å stressa ham når jeg prøvde å legge ham til flere ganger.. Han kunne da umulig være sulten når han ikke ville ha pupp..! Uff, skulle bare sagt ifra ordentlig, men ble så fortvila der og da og hadde mer enn nok med å få roa gutten.. Uff, hadde absolutt ikke noe imot svigers før, men etter at den lille kom så gjør de så mye rart mot ham og oss at det begynner rett og slett å bli litt tungvint.. Mannen min reagerer også, så det er ikke noe "svigerhat" på gang..
Trulte76 Skrevet 30. desember 2008 #5 Skrevet 30. desember 2008 en skumbanan ? ren sjokolade er jo en ting..men skumbanan? Hadde ikke godtatt ren sjokolade heller, så det er sagt da Hørtes bare skummelt ut med skumbanan. Jeg hadde nok blitt temmelig sint visst jeg så noen stappe i min sjokolade. Litt for små til sånt enda synes jeg..min er 4 mnd da..
Trulte76 Skrevet 30. desember 2008 #6 Skrevet 30. desember 2008 å det at han hylskrek og ikke ville ta pupp er fordi han hadde vondt i magen, ikke at han ikke var sulten.Så han tålte nok ikke sjokoladen. Min har hatt noen få ganger der han har fått mageknipe (før han ble 3 mnd) Og da var det umulig å legge han til puppen. Han bare skrek og skrek.
FruBoger fødeklar Skrevet 30. desember 2008 #7 Skrevet 30. desember 2008 jenta mi var tre uker når svigers plukket henne opp og dyttet en røykfinger i munnen hennes for å få henne rolig på fanget..når jeg hadde sagt ifra at ho er sulten og skal ha mat... fortalte det til sambo, og han igjen til henne, som blånekta på det... funny... jeg var ikke i samme rom, men når noen sier at "åhh,kom det ikke noe mat ut fra fingeren, driver bestemor bare å lurer deg"... da er det vel greit hva som har skjedd? jeg holder et øye med ho når ho er på fanget der...
mamarama og lille banan Skrevet 30. desember 2008 #8 Skrevet 30. desember 2008 nå har jeg heldigvis en svigermor som aldri ville gjort noe sånt, men jeg hadde nok eksplodert i sinne....er det mulig?? har hun ikke vært mor selv? hadde vært litt mer greit hadde det vært en liten unge eller noen som ikke hadde hatt peiling som hadde gjort det. utrolig!!
StrøkenFrøken Skrevet 30. desember 2008 #9 Skrevet 30. desember 2008 Mamma til gutt 271008; svigermødre pleier ha vært mor selv ja, og er d som regel enda..
mamarama og lille banan Skrevet 30. desember 2008 #10 Skrevet 30. desember 2008 ja, det var et retorisk spørsmål, da
Linn og gullet Skrevet 30. desember 2008 #11 Skrevet 30. desember 2008 Mannen min lurte på om bestemoren kanskje ikke ville være barnevakt mer, ingen kunne være såååå dumme vel?? Hadde noen bestemor, eller andre gjort det mot min baby når han var 3mnd hadde jeg klikka, blitt fly forbanna!! Gutten min er nå 10mnd, jeg har gitt beskjed til alle rundt oss at gutten min ikke skal få godteri før han er minst tre år, så er nok jeg som er hysterisk heller tror jeg..
mooch Skrevet 31. desember 2008 #12 Skrevet 31. desember 2008 Uff, ikke lett med disse besteforeldrene som gjerne vil gi babyen godteri så snart de titter ut i verden. Mine foreldre og svigerforeldre har ikke prøvd seg på slike ting, men jeg endte opp i en skikkelig krangel med moren min som mener at det er best for babyer å ligge på magen. Hun nekter å gi seg og fortsetter å argumentere med at babyen vil sove mye bedre da. (mulig det, men jeg synes det er viktigere at babyen lever enn at han sover godt). Trodde vi var ferdige med den diskusjonen, men den kom opp igjen nå som vi venter nr to. Blir rimelig oppgitt...
Frøken Freken Skrevet 31. desember 2008 #13 Skrevet 31. desember 2008 Fryktelig irriterende. Svigermor er SÅ klar for at snuppelure skal begynne å spise grøt, og mener hun kunne begynt ved 3 mndsalderen, for det gjorde jo hennes barn... Virker som hun blir sur når jeg sier at en vet mer om de små i dag enn på 70-tallet, men det da ikke ment som noe angrep på henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå