Gå til innhold

Velling

mammsi for første gang:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi gir ei flaske mme på kvelden på 200 ml. Lurer på å ha litt grøt i sann han blir ekstra mett. Hvor mye grøt har dere i flaska? Tenkte kanskje ei måleskei? Håper på svar.

Skrevet

Jeg brukte et par teskjeer jeg faktisk.... ;)

Men det finnes vellingpulver på markedet - Hipp. Det fungerte bedre for oss. :)

Skrevet

Brukte ca to HIPP måleskjeer med maisgrøt i mme. Husk at du må ha større hull i flaske smokken.

Skrevet

Hvor fikk du tak i Hipp vellingpulver FrøkenOlsen mFrøkenNordhagen??! Jeg har vært på to Coop Mega butikker, Meny, Rema og Kiwi - ingen har den. Fant bare vellingpulver fra Semper og vil gjerne ha Hipp da snuppa får Hipp mme og virker som om hun trives med den. Men som sagt - finner ikke dette noe steder!! Vurderte en tur til Sverige for å få kjøpt faktisk.. Hvilken butikk kjøper du det i og hvor?! Snuppa mi er dette fylt 4 mnd og vi har prøvd risgrøten fra Hipp med fersken i, men dette er faktisk ingen stor hit (som jeg trodde det ville være fordi hun er så interessert hver gang vi spiser noe). Litt nedtur, men tenkte det kunne være greit å begynne med velling da først..

Skrevet

Det var ikke meg du spurte, men jeg svarer siden jeg igår kjøpte HIPP vælling. Jeg kjøpte det på COOP OBS!!! :)

Skrevet

Jeg kjøpte på Coop Mega i Elverum.... Har ikke funnet det noe annet sted. Men tydelig at noen av butikkene i Coop-kjeden har det da.

Om du ikke finner kan jeg kjøpe for deg og sende deg om du vil. ;)

Skrevet

Forresten; det står 6 mnd på den, men kan brukes tidligere. Jeg sendte mail og spurte de om jeg kunne bruke grøtpulveret deres i melka, selv om den blandes med vann og ikke mme som den fra Nestlé gjør. Dette er svaret jeg fikk:

Tack för Ditt mail.

HiPP Majsvälling har en åldersrekommendation från 6 månader. Åldersrekommendationen är en anpassning till vår gemensamma nordiska marknad (Sverige, Norge, Danmark och Finland). Det är också en rekommendation som stämmer överens med WHO:s rekommendation om att alla barn bör ammas upp till minst 6 månader.

HiPP Majsvälling är dock mycket skonsamt mot magen och kan börja introduceras innan barnet har blivit 6 månader gammalt.

Med vänliga hälsningar

Minna / HiPP Konsumentkontakt

Skrevet

Tusen takk for svar og tilbud om å sende den! Det var kjempesnilt av deg :o) Har sporet opp en Coop Obs i nærheten, så jeg prøver der i dag - håper de har den!

Skrevet

Send meg en pm om du trenger hjelp!

Lykke til i jakten... ;)

Skrevet

Yes! Da fant jeg det! MEN nå lurer jeg selvsagt på noen ting: gir du flaske på kvelden som erstatter den vanlige flasken med mme? Ser på ingrediensene at mangler en del vitaminer i forhold til den vanlige mme.. og på pakken til maisvellingen står det "tilleggskost". Gir du da vanlig flaske OG flaske med velling? Og er det lurt å prøve vellingen på dagtid først i tilfelle hun får vondt i magen?

Skrevet

Så bra at du fant! :D

Vi gav grøt i melka på kvelden før jeg fant denne - så vi har bare forsøkt på kvelden. ;) Tror ikke den er så hard på magen som grøt - og den er mye tynnere enn grøtpulver i mme, så det er lettere å gi! Men det er mulig du bør bruke 3'er smokker - det måtte vi - hun bruker fortsatt 2'er smokker ellers.

Og ja, jeg gav den i stedenfor mme - det er jo tillegg, for hun fikk mme resten av dagen. :)

Skrevet

Supert! Du er kjap på å svare - takk! Har kjøpt 3'er smokker til vellingen fordi jeg bruker også 2'er ellers. Ammer det lille jeg har i tillegg. Har du begynt med grøt også eller gir du bare velling istedetfor grøt? I utgangspunktet hadde jeg tenkt å begynne med velling for å venne henne til grøt smak - men ser jo at Hipp grøten ikke er av mais men av ris.. Var overbevist om at det var maisgrøt til jeg kikka etter i skapet nå.. Lurer på om hun da blir "forvirret" over alle disse nye tingene jeg introduserer til henne?.. Uff, det er alltids en eller annen bekymring! Hvorfor begynte du med velling?

Skrevet

Hehehe... Jeg har ikke noe liv, så er innom og titter her jevnlig. ;P

Frøkna vår er 6 mnd, vet ikke hvor gammel din er? Vi begynte med grøt og velling 10 dager før hun var 4 mnd, fordi hun plutselig våknet 2-3 ganger mer enn vanlig om natta for mat. Tydelig at hun vill eha mer - men jeg fikk ikke i henne mer om dagen.

Vi gav først grøt på kvelden, men det ble hun bare urolig utover kvelden av, så da begynte vi med grøt på morgen og velling på kvelden.

Vi gav først maisgrøten til Nestlé, så byttet vi til Hipp sin fordi hun ikke viste så mye interesse, med Hipp sin spiste hun mer, og da vi var oppe i halv porsjon både morgen og kveld begynte vi å gi Hipp sin på dagen og Nestlé sin på kvelden. Og det har fungert veldig bra.

Nå er hun som sagt 6 mnd, og får Grøt med fruktsmak på morgen og "ren" havre/hvete m/havre på kvelden.

På slutten av porsjonen blir hun ofte litt lei, da tar jeg fruktpuré i skåla, og tar på litt på hver skje, så får hun i seg resten også. Og så får hun noen teskjeer med sviskemos til slutt.

Skrevet

Snuppa vår er nettopp fylt 4 mnd. Prøvde med vellingen i dag men satte seg bare fast i smokken! Da var det illskriking.. Brukte smokk nr 3 men tydeligvis at jeg må ut i morgen på babyshop og skaffe velling smokk. Virker også som om snuppa har bestemt seg for at det ikke skal være mer pupp heller - ikke ammet i 24 timer nå. Jaja, da var det det. Nå er det vel kun flasken som gjelder. Den elsker hun - kjenner den godt igjen og vaier med armer og ben samtidig som hun babler i ett sett når hun ser den. Har egentlig hodt på med ammestyret fordi det skal liksom være så bra, men nå tror jeg vi kutter ut. Orker ikke pumpe meg og orker i hvertfall ikke å "tvinge" henne til å ta den.

Kunne virkelig tenke meg at hun spiste litt grøt på kvelden, men hun er ikke så giret på den. Tanken er å forsøke med velling i noen uker og prøve med grøt innimellom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...