:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 29. desember 2008 #1 Skrevet 29. desember 2008 tomten min er vist nok sånn at jeg enten må sprenge ned alt av fjell og bygge hus. noe som gjør at mitt hus vil stå en etasje lavere en alle andere hus i omegn. og tomta vil bli helt idiotisk. for jeg vil titte ut i en liten fjellvegg på 2 av husets kanter. så jeg må bygge en slags kjeller, sikkert med utleie del. og sette huset oppå der igjen. sånn at jeg får inngangen min "oppå fjellet". og får beholdt hagen som også er oppå fjellet. noen som har bygd sån? jeg kan ikke gjøre noe selv, for jeg kan jo ingen ting om slikt. så jeg er litt engstelig for hvor mye noe sånt vil koste. kjelleren altså. noen som aner hva dere eller andre har betalt for bare kjeller? om jeg bygger den som utleie del så kan jeg jo kanskje få igjen utgiftene på et vis
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 30. desember 2008 #2 Skrevet 30. desember 2008 Det koster veldig mye ekstra å bygge med sokkel, og tviler på at noen vil leie hvis de bare ser fjellveggen selv. Jeg hadde ihvertfall ikke ville leid en sokkel hvis jeg bare så fjellveggen.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 30. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 30. desember 2008 nei da. det blir ikke sånn at man bare ser fjellveggen altså. men det blir 2 sider med vanlige vinduer og 2 sider uten. så man kan jo lage leiligheten ganske lys. men og putte et hus halveis under bakken vil se ekstremt rart ut. så jeg må ha noe slags kjeller.
Melkekua +3 rosa ulldotter Skrevet 30. desember 2008 #4 Skrevet 30. desember 2008 Vi har et hus som ligger i en bakke. Da leier vi ut underetasjen som har egen inngang nede og vi har inngang oppe. Underetasjen har da den ene siden mot fjellveggen. Er det slik du mener? Det fungerer ihverfall veldig greit.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 30. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 30. desember 2008 ja det er det jeg mener. kostet det masse ekstra og bygge det sånn? man tjener jo en del på utleie del da :-)
Kamomille Skrevet 30. desember 2008 #6 Skrevet 30. desember 2008 Her er det veldig vanlig å bygge med sokkeletasje. Så lenge tomten er i skrått terreng er det en helt vanslig måte å bygge på. Mine foreldre har sånnt hus. De bruker kjelleren selv til soverom, kjellerstue, bad, vaskerom etc. Veldig fint nåe mans får tenåringer i huet Andre lager separat leilighet i sokkelen. Min er faring er at det ikke er sååååå dyrt å bygge kjeller, men sprengning koser nok endel. Jeg kunne uansett ikke tenke meg å bygge hus uten kjeller jeg da. Trenger alltids plass til boder etc
Melkekua +3 rosa ulldotter Skrevet 30. desember 2008 #7 Skrevet 30. desember 2008 Vi kjøpte huset 1 år gammelt, vi da. Så vet ikke helt hva det kostet å bygge det. Men i 2001 kostet det 1,6, så det kunne vell ikke koste så mye. Men prisene har jo forandret seg radikalt siden da. Er KJEMPE kjekt å ha en utleiedel. Om ikke så lenge skal vi gjøre om huset til en stor enebolig, for vi trenger det nå. Men inntil nå så har det vært supert.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 30. desember 2008 Forfatter #8 Skrevet 30. desember 2008 ja jeg tenkte at jeg skulle lage det sånn at det så lett som mulig kan lages en trapp ned og bli en stor borlig om jeg en gang i tiden skulle få mange barn, eventuelt en mann med barn. ja jeg tror sprengningen koster en god del, men det må jeg uansett. kanskje det lønner seg å finne et ferdighus som er beregnet for skrått tereng i stedet for et for flatt tereng og bygge kjelleren ved siden av...hm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå