Gå til innhold

Merkepress i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Jeg ser og hører andre foreldre snakker om at Reima dressen er så bra fordi den holder barnet varmt og tørt i de værste forhold, til og med barnehage ansatte reklamerer for reima og andre dyre merker!

Noen som har opplevd det samme i barnehagen?

Jeg har en god blanding av både dyre og billige klær, så det går ikke inn på meg på den måten, men blei litt overasket over at de ansatte snakket så varmt om reima dresser f.eks, må jo bli slik at mange føler seg presset til å kjøpe det dyreste etterhvert med den holdningen!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139347594-merkepress-i-barnehagen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, har også merket det i barnehagen. Virker som det bare er reima dresser og andre dresser som koster over 1000 kroner som duger, og har du ikke de dressene så fryser barnet og har det helt forferdelig i følge de ansatte..

Ja det var det inntrykket jeg satt igjen med også, at dersom de hadde "feil" dressmerke frøys de og var våte ofte, "heldigvis" hadde vi "rett" merke på dressen til datteren min, men vi har to dresser og den andre er ikke noe kjent merke, så jeg tenkte at jeg skulle bruke den ukjente dressen mest over nyttår, se om det kommer noen kommentarer!

Min også har en reima og 5-6 dresser med "feil" merke.. bruker de litt om hverandre, og får aldri noen kommentarer. men når det er en av dressene med "feil" merke blir den lagt i en pose fordi den er sååå våt, men er knapt nok blitt litt fuktig akkurat i kanten nederst på armene.. bare flirer litt jeg da, er jo akkurat sånn reimaen blir også tross alt.. men den henger de opp igjen uten å si et ord ;)

Hmm, jobber i barnehage og om foreldre spør om anbefalinger er jeg ærlig. Det har seg slik at noen dresser fungerer til noen barn, og ikke til andre. Jevnt over har Polarn o pyret imponert meg mest, mens reima fungerer veldig bra til stillesittende ettåringer som lett blir kalde i rumpa. Ellers er det mange billigere dresser som fungerer, men det er med billige som med dyre dresser. De skal passe barnets lekemønster.

Vil ikke bli beskyllt for å bedrive reklame for de dyrere merkene, men fordelen med de reima osv. er at de også kan erstatte regntøy i ekte bergensvær. Men det er kun om barnet ikke er av typen som liker å leke med vann, for de blir vårte oppover armene i en reima.

For noen år siden jobbet jeg selv i barnhage, og da var det aldri snakk om merkeklær i det hele tatt, blei derfor litt overasket da jeg opplevde dette som mamma i en helt annen barnhage!

Så jeg vet at dette ikke foregår i alle barnehager, og man skal være takknemlig for gode råd man får av personalet ang klær, dersom man spør selv!

Hi

Annonse

Jeg har opplevd dette kun en gang i den bhg sønnen min gikk i før. Da var det en ansatt som skrøt fælt av Reima.

Ikke opplevd det siden, og jammen er jeg glad for det. Har ikke barna mine i bhg for å bli pådyttet masse reklame. Vi kjøper det merker vi føler er best for våres barn, enten det er en dyr eller en billigere dress.

Jeg har 3 kollegaer som er slik. Jobber i en stor bhg og har ungene mine i en annen bhg. Jeg kjøper klær og ting/sko jeg har råd til og som er bra. Mye billig er også veldig bra!!

Men 3 av de jeg jobber med er så "belærende" ang hvilke merker man må ha og at alle andre merker bare er dritt! Så selv om jeg vet mine unger har det greit med klær, sko og annet utstyr i bhg så får jeg nesten dårlig samvittighet også, for at jeg ikke kjøper bra nok klær til dem. =))

Når foreldre spør meg om hva jeg anbefaler av klær forteller jeg om mine erfaringer og hva jeg liker. Og jeg sier at jeg ikke liker/bruker reima pga at mitt barn blir våt i den,(elsker vann).

Som bhg ansatt mener jag at man må veie sine ord litt, det er mange som ikke har råd til reima eller andre dyre dresser/klær, Dermed er det ikke bare å stå i garderoben og si at det bare er reima som holder.

Det er litt mye mas om Reima og Troll synes jeg. De er sikkert gode dresser, men det ble vel bevist i fjor at det finnes akkurat like gode dresser til 300-400 kr.

Når kom egentlig denne Reimadressen på markedet? Jeg jobbet i bhg for 6-7 år siden og kan ikke huske verken Reima eller Troll, eller noen særlige andre merker heller. Helly Hansen var det snakk om noen ganger og Cherrox har jeg hørt om hele mitt liv. Men ellers? Jeg kan heller ikke huske at foreldrene trengte så mye råd om hva de skulle kle barna sine i da jeg jobbet i barnehage, de fleste fant greit ut av det selv og tok valg etter egen smak, lommebok og meninger. Men selvfølgelig er det jo fint at bhg kan komme med råd og svare hvis det er noe.

En annen ting som forundrer meg litt er at klimaet blir mildere og mildere og vintrene kortere og kortere. Det er knapt nok så vi kommer ned i 8-9 kuldegrader en liten uke eller 2 på det kaldeste her i landet hvor jeg bor. Men likevel blir vi bare mer og mer "hysteriske" med å kle ungene godt. Jeg mener altså ikke at de skal være dårlig kledd eller gå å fryse, for all del. Men jeg synes kanskje det tar liiiiitt overhånd med hvor mye ulltøy, ullundertøy og dresser de må ha av de dyreste og "beste" merkene. Tror det har gått litt sport i å ha den best kledde ungen jeg.....

Jeg jobbet i en barnehage som er tilknyttet en bedrift for 7år siden, de som jobber ved denne bedriften tjener bra.

Jeg kjente ikke til Reima da siden jeg ikke hadde barn selv, men husker omtrent alle barna hadde Reimatec dresser og benneton klær ellers.

De som ikke hadde Reima hadde HellyHansen, og jeg tenkte da at de med HellyHansen hadde jammen dyre klær på seg, fikk derfor sjokk når jeg fikk barn selv og tenkte jeg ville prøve Reima siden det var så mange i den barnehagen som hadde det, svindyrt jo.

Reima er gode dresser, og det var pga min erfaring med de dressene fra barnehagen jeg ville prøve den til mitt barn, men den er overpriset syns jeg!

Er absolutt fornøyd, men ei venninne av meg har Europris dresser til sine barn, de er også gode og kom godt ut i tester!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...