Familie på 6!? Skrevet 29. desember 2008 #1 Skrevet 29. desember 2008 Tulla på snart 4 måneder har nå i jula begynt å få MME på dagen, fordi hun ikke vil ta puppen. Hun bare skriker og sutter 2 sekunder og så slipper den. På natta får hun pupp to ganger og det funker som regel kjempe fint!Jeg vil jo gjerne fullamme, så hva gjør jeg?er det fordi jeg har for lite melk?eller at hun ikke gidder. hun gir liksom opp med en gang.Etter at hun begynte med MME er hun blitt en fantastisk unge som bare er snill, men amminga betyr så mye for meg, og jeg vil så gjerne!
StrøkenFrøken Skrevet 30. desember 2008 #2 Skrevet 30. desember 2008 Mye "lettere" for dem å suge fra flasken, så jeg vil tippe at det har blitt en vane for henne.. Er nok bare å prøve å amme, ikke gi flaske.. Lykke til!
2 Gullunger Skrevet 30. desember 2008 #3 Skrevet 30. desember 2008 Jeg hadde det samme problemet med eldstejenta. Begynte i 3-4 mnd alderen. Det var et styr uten like for å få henne til å ta puppen på dagtid. Jeg gikk og bar henne frem og tilbake i stuen og ammet, eller la henne ned på senga og hang over henne som en annen melkeku, og holdt tolmodig på... etter 2-3 uker med styr ble det bedre og vi ammet faktisk til hun var nesten 1,5 år. Leste mye om dette her inne på "ammedebatten" og fikk mange tips der. Kanskje hvis du søker på "puppenekt" her på forumet kan du finne noen tips å prøve? Jeg har ganske sen utdrivningsrefleks, så mine små må suge litt før det kommer særlig med melk, så da var det jo ekstra kjedelig for henne - når hun bare ville styre rundt og se på verden og ikke hadde tid til å ligge der å suge for å vente på at melken skulle komme.... Hvis du slutter å amme på dagtid så blir produksjonen av melk fort mindre - så kanskje du må "pumpe produksjonen" opp igjen hvis der har gått noen dager uten dag-amming?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå