StrøkenFrøken Skrevet 29. desember 2008 #1 Skrevet 29. desember 2008 Jeg og BF bor i forskjellige byer, han har vært å besøkt meg og gutten et par ganger i sommer/høst.. Siden vi aldri har bodd sammen blir d jo automatisk farskapssak, så jeg var på møte med NAV i slutten av juli, rett etter at gutten var født, og fylte ut et skjema med opplysninger om meg og BF, at jeg var sikker på d var han osv.. Ringte til NAV for noen uker siden, og på dataen deres står det ikke noe om saken etter at BF har fått innkallelse til møte og må ta kontakt m dem osv, han svarte ikke på dette og fikk purring. Det er d siste som står. Men BF sier han har snakka m de på tlf og bedt om DNA test. Han har oppført seg helt idiotisk de siste mnd så har ikke kontakt m han nå. Eneste han sa var at NAV sku sende en pakke t han i posten (virka som han trodde han fikk ta denne testen hjemme..hahaha) Men når jeg ringer NAV å spør hva jeg må gjøre nå for jeg hundre forskjellige svar, og d er ingen som vet hva jeg må gjøre for å få tatt denne jævla testen.. En sa jeg kunne ringe sorenskriveren for å få litt fortgang i ting, men jeg må vel gjennom en del ting før jeg går så langt?! Noen som vet hva jeg må gjøre for at noe skal skje???
Gjest Skrevet 29. desember 2008 #2 Skrevet 29. desember 2008 DNA-test tror jeg taes hos fastlegen. Så begynn der for å få fastslått farskapet før du går videre til NAV og søker om barnebidrag (hvis dere ikke inngår privat avtale), du søker om dobbel barnetrygd og småbarnstillegg (mulig dette kommer automatisk som følge ab dobbel barnetrygd). Også der du søker om overgangsstønad.
StrøkenFrøken Skrevet 30. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 30. desember 2008 Var ikke d som var spørsmålet...
Gjest Skrevet 30. desember 2008 #4 Skrevet 30. desember 2008 Dersom far ikke selv klarer å suse seg til fastlegen slik at han får bekreftet faskapet ved DNAtesting, kan du gi beskjed til NAV om at du krever det gjennomført, da vil de ta saken derfra.
Tante Bassa Skrevet 30. desember 2008 #5 Skrevet 30. desember 2008 NAV sende faktisk dna-testen i posten. Men den må tas med til legen, som må utføre testen og fylle ut papirene som følger med. Dette gjelder dna som tas av slimhinner. Det kan også tas blodprøver. Men på begge prøvene er det viktig at papirene fra nav blir riktig utfyllt, og at prøvene blir tatt på riktig måte. Ta med legitimasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå