Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Min 5 år gamle datter fikk skøyter i fjor. Sånne skøyter med justerbar størrelse. Vi prøvde oss på skøyter ca 3 ganger i fjor. Nå i romjulen forsøkte vi igjen. Det går ca 10 minutter og så gidder hun ikke mer.

Jeg forsøker å vise henne hvordan man skal gå, men jeg har jo danseskøyter så det funker ikke så bra.

Hun er typen som ønsker å mestre fra første forsøk, så ikke overraskende går hun lei med en gang fordi hun ikke får det til.

Hvordan kan jeg best lære henne å gå på skøyter? Jeg vil så gjerne at hun skal beherske det nok til å kunne ha glede av det sammen med jevnaldrende på allidretten og i barnehagen.

Noen som har noen tips eller tanker? Eller noen som har egne erfaringer?

Fortsetter under...

Jeg har lett litt på nettet i kveld og det eneste jeg finner er Asker Skøyteklubb, men de har kurs først fra 7 år.

Men vi bor i Bærum nærme Oslogrensa, og det hadde jo vært fint å finne noe her.

Jeg skal sjekke litt nærmere på de forskjellige idrettsklubbene, det er jo mange skøytebaner her.

Takk for tipset :)

I går fikk datteren min arve danseskøyter av noen venner. Så nå skal vi prøve en litt annen vri. Hun er kjempeivrig på å prøve "ballettskøyter" som mamma har. Kanskje det er dette som skal til?

Godt nytt år til alle sammen

Annonse

Ja, det går jo an å prøve :) moro med sånne små, de vil som regel gjøre som mamma :)

Selv er jeg mer fan av hockeyskøyter, men det er jo bare fordi jeg har spilt hockey selv i maaange mange år ;)

Vi har lært vår 4 åring å gå på skøyter nå i romjula.Det vi gjorde var å bruke en bruskasse som hun støttet seg til. Jeg gikk foran og oppmuntret. Den første dagen gikk hun ca 10 min. Ikke vits i å presse på. Da hun ville gå på sko på isen fikk hun det. Dagene etterpå satte vi et mål om å gå over vannet og tilbake.Da droppa vi kassa og jeg og pappaen gikk på hver side av henne og støttet henne. Gi MASSE ros hele tiden. " du er verdens flinkeste, dette går strålende, du er superflink, knakandes god osv" Det skal være lystbetont!! Presser du gir det motsatt effekt. Så gikk vi over til å holde i hånda en av oss. Da gikk hun faktisk bedre. Så fikk vi med en av venninnene som kunne gå, og da var det gjort. Nå går hun hocky og har fått kølle og puck av pappaen. Barn tar som regel dette ganske kjapt, men drøss på med positivitet og ikke press. Da har du sikkert skøyteløper snart. Lykke til:-)

Så flinke dere var. Ja, vi har også bruskasse og har hatt mye moro med den. Nå prøvde vi danseskøytene sist lørdag, og det var en kjempesuksess! Hun syntes det var kjempegøy. Hun falt masse, men det gjorde ingenting. Hun holdt på i en hel time!

I morgen er det skøytedag i barnehagen, og hun gleder seg veldig.

Så da fant vi endelig ut hva som skulle til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...