Anonym bruker Skrevet 29. desember 2008 #1 Skrevet 29. desember 2008 Gutten vår på snart 2 år våkner hver eneste natt og vil inn til oss.. Han våkner en gang mellom 22 og 04.. med en gang han kommer inn mellom oss så sovner han med en gang, så det er forsåvidt ikke noe problem sånn sett. Lurer på om noen andre har det sånn, og om noen har råd for å få slutt på det, selv om det ikke er verdens største problem ennå, så lenge det bare er 1 foreløbig
Gjest Skrevet 29. desember 2008 #2 Skrevet 29. desember 2008 Vi har det og sånn. Han sovner med en gang og det gjør vi og. Thihi.. Må sjekke om han kommet inn på natta,for jeg tar han opp i søvne..
Gjest Skrevet 2. januar 2009 #3 Skrevet 2. januar 2009 Datteren vår kan av og til komme inn til oss på natten, og jeg har "satt grensen" til klokka 4 - da er hun såpass våken at jeg rett og slett ikke orker å kjempe med henne, så da får hun sove i vår seng til hun absolutt vil opp kl 7. Det er ikke så lenge siden hun fikk eget rom, og hun har enkelte netter våknet mellom 1 og 4 og prøvd å skrike seg ut av senga. I begynnelsen prøvde jeg å sitte ved senga til hun sovnet, men hun slo seg ikke til ro og lå med et halvt øye åpent i opptil to timer - og hyyylte med en gang jeg gjorde tegn til å gå ut. Går ikke an å ha det sånn på natta, så jeg begynte med Nanny 911 - teknikken - gå ut av rommet, og løfte henne opp i senga igjen når hun sto opp. Første gang sa jeg at det var natt og hun måtte sove, klappet henne på pannen og gikk ut. Hun sto opp med det samme, jeg bar henne inn, men nå sa jeg bare at det er natt. 3 - 50 gang sa jeg ingenting, bare la henne i senga og gikk rett ut igjen. Det tok bare en natt på denne måten, så skjønte hun det. Har gjort det samme nå i jula, da hun et par ganger har vært for oppskrudd til å slå seg til ro om kvelden, og kommer tuslende ut på stua etter leggetid. Måtte bære henne inn igjen i opptil en time ene kvelden, men det funker - neste kveld ligger hun som en prest i senga
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2009 #4 Skrevet 2. januar 2009 Jeg bare lot henne sove der jeg. Var for trøtt til noe annet. Etter noen måneder fant hun ut at hun foretrakk sine egen seng.
Bea80 & Gullgutten Skrevet 3. januar 2009 #5 Skrevet 3. januar 2009 Gutten vår på snart 2 år nekter å ligge i spinkelseng, så foreløbig ligger han i gjestesenga(dobbelseng) som står inne på rommet hans til vi får kjøpt han en seng. Han kommer tassende inn til oss hvis han våkner om natta, noen netter kan han sove rundt og andre netter våkner han og kommer klatrende oppi til oss;) Koselig, men også litt slitsomt, de blir fort vant til det disse små. hehe. Sier litt strengt til han at han må sove hele natta i sin store seng, noen ganger hjelper det, andre ganger ikke..... Har ingen gode råd egentlig, hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå