annemor80 Skrevet 29. desember 2008 #1 Skrevet 29. desember 2008 Heisann! Vi skal begynne på babysvømming snart, og lurer på om det er noe utstyr vi må kjøpe inn på forhånd... Badebleie/svømmebukse er jo selvsagt, men mener jeg har sett noe slags matter til å ligge på i garderoben...? Ser for meg at det kan bli litt pes å dusje og kle på både meg og henne uten å ha noe sted å legge henne trygt. Noen som har noe bra tips?
FruBoger fødeklar Skrevet 29. desember 2008 #2 Skrevet 29. desember 2008 hvor skal dere begynne? de stedene ejg vet om har lekegrinder og matter i garderoben.. du trenger bare bleie der.. www.barnivann.no
Sannali Skrevet 29. desember 2008 #3 Skrevet 29. desember 2008 Min "oppskrift på lykkelig babysvømming":) -Badekåpe i frottè til mor - du slipper at håndkleet sklir av deg når du bøyer deg og bærer og tørker småttisen og tørker samtidig uten å gjøre noen innsats av betydning. - Badematte til babyen. Brukte min fra snuppa begynte på babysvømming da hun var seks uker og hadde den med til hun var ca 9 mnd og ikke lenger ville ligge i ro uansett. Kjøpte på Ikea med oppblåsbare kanter. Hadde henne på denne mens vi skiftet og tok den med inn i dusjen og lot henne ligge på denne mens jeg dusjet selv. - Badekåpe/håndkle med hette til babyen til bruk fra dusjen og inn til bassenget samt tilbake i dusjen igjen. Snuppa mi (11mnd) beholder nå badekåpa si på i dusjen til det er hennes tur å dusje, så slipper hun å bli kald. - To badehåndklær til babyen, greit med et tørt og godt etter første tørk samt i tilfelle småuhell. Pakket små poser i bagen slik at ting var lette å finne. Eks, min badedrakt, babyens samt badebleier og sokker i en, ny bleie og ekstra body samt undertøy til meg i en annen. Jeg kom alltid i god tid før svømmestart mens snuppa var veldig liten og la inn en runde med amming før vi gikk i vannet. Var også nøye med å la henne sove en times tid før svømmingen. Har sett endel stressa mødre i dusjen og garderoben, og det resulterer som regel i at babyene også blir oppkavede. Det aller viktigste med svømmingen er jo at det blir en positiv opplevelse, og det er ikke noe mål å være først gjennom dusjen og i klærne:) Lykke til og kos dere masse!
annemor80 Skrevet 30. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 30. desember 2008 Dette var jo fantastisk, massevis av gode råd! Får ta en tur på ikea før vi begynner! Det står ikke noe om at de har sånne matter på hjemmesiden, så greit å ha en selv, sikkert! Tusen takk!
Lille Mo Skrevet 30. desember 2008 #5 Skrevet 30. desember 2008 ÅHH, jeg gleder meg sånn til vi skal på kurs på nyåret!! Vi skal på barnivann sitt kurs, håper det er bra :-)
FrøkenJ Skrevet 31. desember 2008 #6 Skrevet 31. desember 2008 trenger ikke spørre en gang jeg nå.tusrn takk:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå