Gå til innhold

Hvor mye sover deres små?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg forsøker å finne ut hvorvidt babyen min får i seg nok mat, men aner ikke hvordan jeg skal kunne se det. Hun spiser, sover 1-2 timer, blir skiftet på, spiser og sover. Det er ikke noen våkne stunder utenom dette. Har jo hørt at babyer sover mye da.. hun er 6 dager gammel nå, og jeg hadde mye styr med ammingen på Ullevål så jeg er ganske paranoid for at hun ikke skal få nok. Hun har flere bleier med avføring hver dag.

Skrevet

Det høres ut som hun får nok ja. De skal jo ha en god våt bleie etter hvert måltid sies det, men her spises det godt (mme) og ikke alltid bleien er like våt, så det er kanskje litt skummelt å følge den regelen for slavisk.

Du kan jo pumpe deg og se hvor mye du får ut? Bare å huske at du sannsynligvis ikke pumper ut like mye som hun får ut ved suging.

Jeg vil tro hun får nok, men du kan jo veie henne, dette er nok den beste måten og se at hun får i seg det hun trenger og følger kurven sin bra.

Skrevet

Kjenner meg godt igjen i denne bekymringen, d er nok en bekymring vi deler m nesten samtlige nybakte mødre, og den vil nok følge oss i mange år framover.. ;) sleit også endel m amminga i starten, og d de sa til meg på Riksen var at eneste måten å få vite m sikkerhet om baby får i seg nok mat er å dra på hs og veie.. Så d gjorde jeg ca en gang i uka de første ukene. Ellers kan jeg si at d var mest soving og spising d gikk i den første tida, snuppis kunne gjerne ligge og sove flere timer i strekk på dagtid, og da ble jo mor selvfølgelig bekymra; er hun ikke litt FOR slapp osv osv..:) men veiinga på hs var veldig betryggende og anbefales! Når d gjelder bleier, er d vel hovedsakelig tiss man skal være obs på, at d er godt m våte bleier iløpet av dagen, da bæsjinga kan variere endel fra dag til dag..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...