Gå til innhold

Løper ut av sengen 20ganger hver kveld..:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen tips på hvordan man kan ungå å bli rasende fordi man blir totalt utslitt hver dag etter 2,5 åringen min kommer ut av rommet 10-20 ganger hver kveld..

Har ikke lyst til å bli sinna, men man blir frustrert etterhvert, og tå¨lmodigheten tar slutt..

Utrolig takknemlig for alle tips!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva gjør du når hun kommer ut? mener å ha hørt at man første gangen skal si at det er leggetid og følge henne tilbake. deretter skal man bare ta dem i armen og følge tilbake i sengen uten å si noe...

Skrevet

jeg stiller meg utenfor døra,og med en gang han kommer ut så peker jeg bare på senga.da løper han tilbake.nå prøver han maks 2 ganger før han holder seg i sengen.men vet at det er frustrerende ja.måtte telle ttil ti mange ganger.hehe

Skrevet

Jeg sier "nå er det natta" og følger henne tilbake til senga.. Så kommer hun med 2-3 spørsmål eller må fortelle ett eller annet. Jeg har prøvd å ikke svare på det, eller bare si "det kan vi snakke om imorgen, nå er det natta" Og jeg har prøvd å ikke si noenting, men da blir hun enten kjempelei seg, eller så begynner hun å spytte, si "dumming mamma" eller hopper og baser i senga.. Gleder meg til hun blir tenåring ja..:S

Be henne gå å legge seg selv kan jeg bare glemme, for da løper hun bare til gyngehesten eller lekekassa og setter seg oppi der. Jeg tror seriøst jeg trenger hjelp av SOS barnevakten snart! he he..

(Må innrømme att jeg har noen gravid-hormoner som gjør lunta ekstra kort etter 10e gang hun har være ute og fortsetter å le av meg når jeg blir streng mot henne da)

Men noen andre tips eller måter jeg kan prøve på ikveld? Belønninger? Trussler? Sovemedisiner..? he he.. Neida, det var spøk..:P

Skrevet

HØY TRAPPEGRIND PÅ SOVEROMSDØRA :-)

Gjør konsekvent de samme tingene hver kveld. Jeg svarer ikke å spørsmål eller deltar i noen smatale når vi har snakket sammen med om at det nå er kveld og at det skal soves.

Spytting og slåing etc tolererses ikke, da er det lov å være streng, og snakk sammen mer om det morgenen etter.

Skrevet

Pass på at det ikke er stoler eller noe i nærheten som gjør at hun kan krabbe ut av sprinkelsenga. Hvis hun skriker så er det ikke farlig hun blir lei etter en stund når hun skjønner at du ikke kommer inn. Vær konsekvent og mer tolmodig en hun er når det står på som værst. Ikke no er værre en når mann blir fly forbanna og man får et fårete glis tilbake. Det blir lett en lek for dem som for meg ivertfall ikke er morsom i det hele tatt. Lykke til....

Skrevet

tøm rommet for leker!!

å forklar henne i forkant at "i kveld så sier mamma natta 1 gang, deretter sier jeg ikke noe men følger deg bare til sengen" å hold på det!!!

da vet hun hva som vil skje!

hadde en 2 åring som derv på slik, å gjorde som jeg beskriver ovenfor.. 1 kveld å han holdt senga,hehe..

nå er han mye mere harmonisk for han får den søvnen han trenger:))

lykke til!!:))

Skrevet

Jeg skulle gjerne også hatt tips angående dette. Gutten min ligger ikke i senga si når han er våken. Så de kveldene han ikke sovner fort, må jeg enten sitte inne hos han til han sovner, eller så må jeg gå og legge han igjen opp til 30-40 ganger... (han klatrer ut av senga så snart jeg har lagt han ned...)

Samboeren jobber slik nå at han må legge seg 21, så da blir det at vi legger han ned mange ganger fram til da, og så klokken 21 ligger jo faren der, så da blir han liggende (vi ligger alle på samme soverom).

Han er en sta gutt, så vet ikke hvor mange ganger jeg kunne lagt han ned før han hadde gitt opp......

Skrevet

Hadde min gjort det der hadde det vært rett tilbake igjen til babysengen!

Skrevet

Har gjort det i snart en uke nå, men uten hell desverre..:( Tømme rommet for leker har jeg ikke prøvd, men kanskje det er en idee..?

Ellers lurer jeg faktisk på om jeg skal ta fram reisesenga og legge henne i den om hun ikke skjerper seg, for den kommer hun ikke ut av, og da kan hun heller ligge å skrike litt.. Er det lurt?

Tusen takk for alle svar! :)

Skrevet

Følg barnet tilbake til seng uten å si noe !

Gjør det hver gang , vær konsekvent !

Vi har vært gjennom dette , det går over ! Jeg kunne følge tilbake opptil 30 ganger per kveld ...

Skrevet

Vi hadde det sånn en god stund, men hun kom opp mange flere ganger hver kveld. Telte, og var nesten alltid oppi 50-60 gr. Ble så fortvilet.

Vi fulgte bare tilbake i sengen. Men hjalp ikke. Prøvde ta bort smokken om hun ikke var flink. Hjalp ikke. Bare en stund før hadde vi prøvd å kutte duppen på dagen, noe hun ikke virket klar for. Men nå tenkte vi at vi måtte prøve det igjen... Jeg mener hvis hun hadde energi til å fly opp 50 gr hver kveld kunne hun umulig være trøtt nok(??) Og det hjalp. De neste kveldene gikk det bedre og bedre.

Vi vurderte ta opp senga igjen, men ble til at vi slapp.

Sover hun/han fortsatt på dagen?

Lykke til. Det vil bli bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...