Nemofish Skrevet 29. desember 2008 #1 Skrevet 29. desember 2008 Særlig dagene rett før og etter jul kanskje... Er det ikke fryktelig slitsomt??! Med sånne kalaser i tillegg til de som følger med jula? Og vanvittig mange presanger på samme tid må det vel også bli? Klarer dere å finne på "nødvendige" ønsker til begge anledninger, eller blir det mye "skapfyll"? Spør litt fordi jeg lurer veldig, og litt fordi vi er i pp 2 og lurer på om vi skal hoppe over noen pp, om det er sjanse for at det blir sen november - tidlig januar at barnet kommer... =)
Verdens tøffeste mamma Skrevet 29. desember 2008 #2 Skrevet 29. desember 2008 Neida. det er hva man gjør det til. Vi har mange desemberbarn i vår familie. Alle har vært obs på at det ikke skal slåes sammen med julaften. De små får egen bursdag og egne gaver uavhengig av jul. Ja, det blir jo endel gaver i desember,men så er det et helt år til neste gang..:-) Er selv desemberbarn og har aldri hatt problemer med det..
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 29. desember 2008 #3 Skrevet 29. desember 2008 Har bursdag selv noen få dager før jul. Mamma sier at det var ikke nooe problem for henne at det ble bursdagfeiring så nær før jul. Men som barn syntes jeg selv at det var skikkelig kjipt å ha bursdag så nær jul. Så derfor har vi valgt å ikke prøve å bli gravide sån at vi ville fått termin i november/desember
Mockanin Skrevet 29. desember 2008 #4 Skrevet 29. desember 2008 Minsten her ble 3 år 27.desember. Og må si en ting... jo det er slitsomt og kostbart med en unge som har bursdag så tett på julaften. Det krever planlegging og enda litt planlegging. Ikke nok med at du skal finne noe ungen ønsker seg til jul, men du skal også finne en bursdagsgave det svinger litt av også. Og så var det dette med bursdagsselskap. Her har vi vært nødt til å kjøre handlelister, en til jul og en til bursdag. Og ja, det var litt slitsomt å stå den 27. og lage kaker. 2. juledag (26.des.) er familie-brunch-dag i min manns familie så da går hele dagen med der til å spise og kose seg med hele familien hans. MEN når dette er sagt så er det verdt det. Vi også vurderte litt å kutte prøvingen for å slippe barn i desember, men fant ut at det hadde vi ikke "råd" til. Vi ønsket oss jo veldig dette barnet så da ble det helt feil og droppe prøvingen. Jeg ser det sånn at vi lærer av våre "feil" fra i fjord og i år og kan gjøre en bedre innsats med planlegging av gaver og selskap til neste år. Eneste som jeg synes er virkelig synd er at gutten får unna hele året med gaver på 3 dager.
Krusemynthe Skrevet 29. desember 2008 #5 Skrevet 29. desember 2008 Samme erfaring som Ole Brumma. Kjør på!!
Snupi27 Skrevet 29. desember 2008 #6 Skrevet 29. desember 2008 jeg har ikke barn født i desember men jeg er født i desember selv. hehe. for mind el syns jeg det var drit kjedelig å ha bursdag i desember for min egen del. alle gavene kom i samme mnd. det ble lixom ikke fordelt som f.eks de som er født i juni.. gavene blir oxo noen ganger slått sammen så jeg får en gave istedenfor på julaften og bursdagen min. og DET er kjedelig det.. syns det enda. hehe
ariel78 Skrevet 29. desember 2008 #7 Skrevet 29. desember 2008 Jeg har en sønn som er født 1 uke før julaften. Det er ikke noe big deal, men jeg skulle gjerne ha utsatt det litt. Ikke bare for det praktiske, men også det er at det kjedelig å være helt minst i sitt årskull. Err ganske forskjell på utviklingen på de som er født i januar. Bursdagsfeiringene har egentlig gått greit, men førjulstiden er hektisk og ikke lett å få tid til alt. I tillegg blir det alt for mye gaver på en gang og veldig lenge til neste gang.
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 29. desember 2008 #8 Skrevet 29. desember 2008 syns ikke det er noe problem å lage ønskeliste jeg Her ønsker poden seg ofte klær, og litt leker. (Han er litt over en uke før jul) Har også fått litt penger (får alltid penger av oldemor) og de sparer vi til sommeren, slik at vi kan kjøpe uteleker. Vi har alltid besøket andre helgen i desember, og dermed er det bare bursdag det går i frem til det. Da bruker jeg ledige stunder til å bake boller og muffins, og hiver i frysen. Etter bursdagsbesøket begynner jeg å tenke jul Sliter mer med å skrive ønskeliste nå etter jul, til vesla som har bursdag i februar...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå