Venterbabyjuli10 Skrevet 29. desember 2008 #1 Skrevet 29. desember 2008 Lillegutt på 5 mnd er blitt et mareritt å legge om kvelden, fra han var født til han nle 4 mnd var han verdens greieste å legge, la han i senga og fant søvnen selv, så trodde jeg var reddet siden han var lært med dette fra han var liten.. Men den gang ei, fra han ble litt over 4 mnd nekter han å sove i senga si, hyler og skriker.. Har prøvd ALT snart tror jeg, fra å være på rommet å stryke og synge i ange timer, sovecoach.dk ++++, men ingenting hjelper. Begynner å bli temmelig utslitt for gruer meg til hver kveld med legging. Føler alle andre som har barn på min alder bare kan legge de i senga slik at de søvner selv, og dette gjør igjen at jeg føler meg litt mislykket.. Trodde jeg hadde gjort alt rett, mn plutselig ble alt av rutiner revet bort.. Er det noen som har noen råd eller som har det slik som oss? Er det bare en overgang dere som har erfaring? Tror ikke det er tenner på gang heller... Takker for svar
jurgita&runa&trym Skrevet 29. desember 2008 #2 Skrevet 29. desember 2008 Vi hadde det samme med lille snuppa vår. Hun er 4,5mnd nå og har vært veldig grei å leggehelt siden fødselen,men etter hun ble 4mnd alt forandret seg. Men nå fikk hun sånn uro med musikk og lys i julegave fra gudforeldre og nå er det såååå lett å legge hun igjen. Bare legger hun i senga og slår på musikk og lys, og jente mi sovner med en gang... Så vi er nå veldig glad for julegaven ))hehe... Men har hørt at de er mer vanskeligere å legge i 4-5mnds alder...
1 Skrevet 29. desember 2008 #4 Skrevet 29. desember 2008 Har også slitt med leggerutiner frem til nå, tulla er 5 mnd. Begynner imidlertid å bedre seg nå. For å få henne til å roe seg er det noen grep vi har tatt: 1. Stå opp tidlig, dvs rundt 07. 2. Ikke la henne sove for mye på dagtid. Max 3 timer. 3. Være sikker på at hun har fått nok mat. Det innebærer et grøtmåltid på kvelden i tillegg til pupp. 4. La henne finne søvnen selv. Dvs at vi går ut av rommet når hun er rolig, men før hun har sovnet. Kan da bli en del skriking, noe som er fælt for mamma å høre på, men som jeg bare må gjennom... Etter at vi har begynt å gjennomføre dette, har hun begynt å sove bedre om kveldene. Imidlertid ikke alltid det lykkes, men mye bedre enn før da hun våknet hele tiden frem til jeg la meg. Så nei, du er ikke alene om å slite:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå