sestina Skrevet 29. desember 2008 #1 Del Skrevet 29. desember 2008 Hei Jeg har en 4årig gutt som går i storbarnehage i italia. Han har gått i barnehage fra han var 1år gammel og er derfor vant til og liker å gå i barnehagen. Iår har sønnen min skiftet barnehage pga at vi har flyttet til et annet sted i italia. Jeg har aldri hatt noe å si på barnehagene, bortsett fra at ungene ikke får være ute å leke på vinteren fordi det er for kaldt (??!) Noe som er veldig vanskelig å forstå for meg. Denne barnehagen har jeg problemer med og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem. Sønnen min forteller at tantene truer med å sette plaster på munnen til de unger som ikke tier stille når de skal, det er ikke lov å løpe og de som gjør det får klaps (for ikke å si ris) på rumpa og de som ikke oppfører seg blir slått på innsiden av hånden med pekestokken (andre foreldre får høre det samme, så jeg tror faktisk han snakker sant) Jeg er lettere fortvilet og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Vil ikke bli oppfattet som en hysterisk mor men jeg synes det er forferdelig å høre ham fortelle meg disse tingene. Er det noen som har noen gode råd for hva jeg skal gjøre og hvordan jeg kan ta det opp med tantene. Barnehagetantene er rundt 60år og det er sikkert et generasjons prb her i tillegg til at de er slitne. Håper på gode råd. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139344675-barnehageprb-fra-utlandet-trenger-r%C3%A5d/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2008 #2 Del Skrevet 30. desember 2008 Hva med å bytte barnehage? Eller skaffe au pair? Der han er kan han jo ikke være... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139344675-barnehageprb-fra-utlandet-trenger-r%C3%A5d/#findComment-139347969 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2009 #3 Del Skrevet 1. januar 2009 Spørs om det er så mye å gjøre da det sikkert er sånn de pleier å gjøre der. Det er jo store forskjeller på slikt i ulike kulturer, men også innad i alle land og byer. Jeg hadde ikke likt å ha mitt barn i en sånn bhg, men det er kanskje ingen andre barnehager i området? Men vet at det finnes flotte barnehager og skoler i Italia, uten at jeg personlig kjenner til noen. Men Reggio Emilia pedagogikk kommer jo fra Italia og som jeg er veldig positiv til. Hva med å bytte bhg om mulig? Det ville jeg gjort om det var i Norge hvertfall. Tror ikke alltid det er så lett å ta op kampen mot en bhg som har vært drevet på en spes måte i årevis, som det virker som her...mulig jeg er litt vel pesimistisk, men sier bare hva JEG ville gjort:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139344675-barnehageprb-fra-utlandet-trenger-r%C3%A5d/#findComment-139357918 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå