La vita è bella <3 Skrevet 29. desember 2008 #1 Skrevet 29. desember 2008 Vi legger henne kl 8, men i det siste har hun begynt å våkne etter en time eller to uten å få sove igjen. Hun har sovet dårlig på kvelden tidligere også, men har som regel klart å sovne igjen, gjerne etter litt pupp. Nå synes jeg at jeg ikke gjør annet enn å amme på kvelden (halvannen time mellom hvert måltid), i natt fikk jeg sove først kl halv 2. Hun ligger enten våken og pludrer eller sutrer, eller så ligger hun bare og sparker og peiver med armene, mao veldig urolig. Burde vi begynne å introdusere grøt? Har hatt så lyst å fullamme til 6mnd, siden dette er anbefalt, for jeg har jo nok melk, bare det at det kanskje ikke er nok for babyen å få bare melk på kveldene? Hvordan merket dere at ungen trengte mer mat på kvelden, og ble kveldene/nettene bedre etter et grøtmåltid??
NormaJean Skrevet 29. desember 2008 #2 Skrevet 29. desember 2008 jeg pumper meg hver kveld etter at lillegutt har lagt seg, så får han det sammen med pupp før han skal legge seg neste kveld. da blir han stein mett og sover hele natten igjennom:) får ut ca 100ml mm når jeg pumper ca 2-2 1/2 time etter siste pupp. han er nå snart 4mnd og er en grådig liten fyr på nesten 8 kilo.
La vita è bella <3 Skrevet 29. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 29. desember 2008 Okei, jeg pumper ikke, så tror ikke det blir noen suksess å introdusere flaske nå.. Orker ikke prøve det siden hun allikevel skal få grøt med tiden uansett.
Barbamama_til 2 prinsesser Skrevet 29. desember 2008 #5 Skrevet 29. desember 2008 Vår lille tulle ble akkurat lik rundt 4 mnd alder! Vi startet med grøt for at hun skulle få mer ro og sove om natten (bare positivt at det også skjedde med min/vår søvn også!!) Jeg gir bryst først, og så "fyller" vi henne opp med grøt! Hun sover kjempe fint, av og til våkner hun en gang iløpet av natten for litt mer pupp. Men som regel sover hun fra kl 19 til 7-8 om morgenen!! Hun er nå 5 mnd, og jeg har ikke merket at melkeprod. min har minket! Prøv enten å pumpe deg om morgenen = da har man som regel mest melk. Eller så kan du prøve å introdusere grøt. Uansett så kan du tenke at det vil være til stor hjelp for din datter med mer sammenhengende søvn! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå