Gå til innhold

graviditet og INGEFÆR, Farlig???

Anbefalte innlegg

har så vondt i halsen og har lyst på varmt vann med ingefærrot, sitron og honning. Men så leste jeg i en tråd her om dagen at noen skrev man ikke skulle ha ingefær for det ble brukt som abort middel i ett eller annet land.. stemmer det?? er det ikke ingefær man blir anbefalt mot svangerskaps kvalme da?? skjønner ike dette helt jeg.. ble litt usikker.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139344264-graviditet-og-ingef%C3%A6r-farlig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

er det ikke ingefær kapsler man tar for svangerskaps kvalme da? hmm.. finnes det noe mer konsentrert ingefær enn fersk ingefær rot i skiver i varmt vann da? Nå føler jeg med dum her hehe

Annonse

De danske helsemyndliheter har gått ut å advart gravide mot å ta ingefærkapsler og annen konsentrert ingefær da disse er ofte opp til 15 ganger mer konsentrert enn fersk ingefær, og i så store mengder kan føre blant annet til SA/MA.

Fersk ingefær i varmt vann er OK.

Skulle ikke tro det er noe farlig med fersk ingefærrot... Jeg har hvertfall spist/drukket det uten å tenke så mye over det og heller ikke følt ubehag. Men ikke spis papaya, det er blitt brukt som abortmiddel og/eller som prevensjonsmiddel. Det samme med aukalyptus som er brygget til te, har hørt at det steriliserer deg for hele livet. Kanskje derfor ingen drikker det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...