Gå til innhold

Hard mage av grøt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litja har nå spist grøt i ca 1 1/2 mnd, og det virker som hun sliter med å få ut bæsjen. Den har blitt skikkelig hard. Hun får grøt kun på kvelden og pupp ellers i døgnet, pluss en fruktmos i beger som mellommåltid. Hun er snart seks mnd.

Synes ikke jeg gjør annet enn å skifte bæsjebleier med en liten hard klump i bleia hver gang. Det er nesten sånn at hver gang jeg setter henne fra meg etter et måltid skal hun bæsje, og hun strever skikkelig - helt rød i trynet!

Gode dårlige erfaringer med sviskesaft eller malt? skal jeg blande det i grøten? er redd det blir grøtnekt...

Skrevet

Vi har malt i grøten innimellom, og det virker ikke som om Matilde merker det noe særlig. Hun spiser og gaper som vanlig iallfall. Tar ei ts malt og rører det ut i vannet før jeg tar grøtpulveret i.

Ellers så bruker vi også å gi henne sviskepure dersom hun er hard i magen. Hun liker det også :-)

Husk at grøten er full av fiber, og det trengs væske til sånn at magen ikke blir hard. Gi henne melk, enten mm eller mme, også til grøtmåltidene. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...