Gå til innhold

tre barn på tre år...

vikkie

Anbefalte innlegg

har akkurat funnet ut at jeg er gravid igjen... jeg har to flotte gutter fra før, jeg og min samboer hadde nå bestemt oss for at vi var veldig fornøyd med de to vi har.... jeg har gått på p pille de siste månedene men jeg ble så utrolig kvalm av de derfor sluttet jeg midt i forrige brett, vi har ikke hatt sex som kunne føre til graviditet etter at jeg sluttet på pillen ettersom vi ikke ønsket å bli gravide, og de månedene jeg har gått på pillen har vi "hoppet av i svingen" men allikevel ser det ut til at vi har blitt gravide... jeg må innrømme at jeg sitter med en utrolig dårlig følelse i magen, jeg føler at jeg har sviktet samboeren min, meg selv og nå er det jeg (den som har gjort feilen) som skal bestemme om dette barnet skal få komme til verden eller ikke...off jeg vet bare ikke hva jeg skal gjøre...

samboeren min har vært veldig klar på at han ikke ønsker seg flere barn nå, men jeg vet at han støtter meg i hva jeg enn velger, han er bare helt fantastisk, men i bunn og grunn er det jeg som må ta valget om dette er noe jeg orker og vil, og er det rettferdig overfor de to guttene våre, det kan jo bli sånn at vi blir så slitne at vi ikke klarer å gi den omsorgen de fortjener, det er min store skrekk...jeg vil være der hundre prosent for barna mine og ettersom jeg er bare en person så blir det litt mindre på hver når det blir flere å dele på....

En annen ting er at de to forrige gangene jeg har tatt testen har jeg vært på en sky av lykke etterpå, mens nå så må jeg si jeg er litt fortvilt og det er jo også litt dårlig gjort over for den lille i magen...

noen ganger skulle jeg ønske jeg var litt mer kynisk og kunne se praktisk på ting i stede for å kjenne på alle de har følelsene!

måtte bare få ut litt, setter pris på kommentarer!

Fortsetter under...

Det er godt du kjenner på følelsene dine. Jeg tror det er derfor kvinner og ikke menn går gravide. Du skriver at det blir mindre tid på sønnene dine. Men som voksen er det godt å være mange, som barn er det en mere å leke med. All oppfølging behøver ikke komme fra mor eller far. Familie er viktig. Du har aldeles ikke gjort noe galt. Du passet din prevensjon, og sluttet å ha sex når dere sluttet med prevensjon. Det er ikke din skyld. Kanskje mannen din bør tenke på sterilisering? Den lille i magen er ikke mere fornøyd med ikke eksistens en det og ikke bli ønsket fra første stund. Jeg er sikker på at du vil elske dette barnet like høyt som dine to andre barn. Hvis du skulle bestemme deg for abort syntes jeg det er helt greit også. Skjønner godt at nok kan være nok. Men besluttningen må komme fra hjertet og ikke hjernen.

• 1 måned senere...

Hei, hvordan gikk det med deg? Jeg er i samme situasjon nå, og har fått sjokkmeldingen om at jeg er gravid igjen, med nr 3 på 3 år. De to første var planlagte og etterlengtede. Nå, etter å ha unnagjort to svangerskap, barnefødsler, flytting og et stort oppussingsprosjekt, var vi klare for endelig å ha tid og energi til ungene våre, hverandre og jobbene våre. Begynne å "leve" igjen. Så finner vi altså ut at vi er gravide, til tross for bruk av p-piller. Jeg er i villrede om hva jeg skal gjøre. Jeg vet at et svangerskap vil gjøre meg sliten, dårlig, hormonell og at jeg vil ha lite energi til både familie, jobb og venner. Jeg vet også at de to første årene av barnets liv er slitsomme, med våkenetter, trass og alt det fører med seg. Jeg er veldig glad i jobben min og har ikke noe ønske om å gå ut i en ny barselpermisjon nå, allerede. (Jeg har et barn på under 3 og et på 1 år). Det var så mye jeg hadde planlagt det neste året, som ikke lengre kan gjennomføres. Jeg tenker på abort, men vet ikke om det er riktig heller. Samtidig ser jeg ikke bort fra at jeg kunne ønske meg et tredje barn en gang, men helst om et par år.

Er det noen som er/har vært i samme situasjon, som kan gi noen råd?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...