Lillebror og stoerebror Skrevet 29. desember 2008 #1 Skrevet 29. desember 2008 Nå har minsten på 5 mnd hatt diare i 2 uker, jeg har vært flink til å unngå sår stum til tross for ca 10 bleier daglig. Da vi var hos legen sist fikk jeg ikke skiftet med en gang og han ble skikkelig sår. Han ble så sår at han gråt da jeg skiftet på han og det var ikke godt å se på han stakars. Han har fortsatt diare men jeg har allikevel klart åfå stumpen helt fin, så jeg er veldig stolt av det og syntes det er godt å se at han er bedre i stumpen. Det jeg har gjort som har funka utrolig effektivt og ikke minst fort (er bare to dager siden han var så sår at han nærmest blødde, i dag er han HELT fin), er å skifte med en gang det kommer noe. Jeg sjekker hele tida og selv m det bare er en liten fis så skifter vi. Han ligger med rumpa bar et par ganger om dagen (legger under han sånne engangsunderlag fra apoteket så kan jeg jo bare kaste de), vakser han med mesoft (myke og gode) og lunket vann og tørker han etterpå. Jeg smører han med sinksalve, acreme og av og til litt pudder (bare en ting om gangen men variere hver gang). Dersom jeg må skifte rett før et måltid så jeg vet han skal på do raskt igjen smører jeg han ikke så huden får pleie seg selv litt. Det var min erfaring og tips dersom noen trenger det. Ønsker ingen kverulerende tilbakemeldinger på dette takk. Det er heller ingen vts i å kommentere at han har hatt diare så lenge hvis dere ikke har tips å komme med. JEg har vært hos lege mange ganger på grunn av diareen.
Gjest Skrevet 29. desember 2008 #2 Skrevet 29. desember 2008 Jeg brukte potetmel på lillegutts såre stump, og den ble bra på få dager, den trekker opp all fuktighet. Han hylte når vi skiftet bleie, hadde ett veskende sår også. På under to dager var såret borte og også selve sårheten. Synes det var vanskelig å luftørke etter hvert bleiskift (ca 10 i døgnet), dessuten er han jo helt propell. Så jeg kommer til å sverge til potetmel hvis han får sår stump igjen.
Djoolia 07+08+12 Skrevet 29. desember 2008 #3 Skrevet 29. desember 2008 Jeg bruker inotyol (?) skrives vell ca sånn. Vasker vanlig,smører tykt på,vips så er sårheten borte neste dag
Gjest Mammamoms med prinsesse Skrevet 29. desember 2008 #4 Skrevet 29. desember 2008 Fint å ha noen tips i bakhånd om jeg skulle trenge det. Forløpig er stumpen fin! Den vaskes med myke servietter som fuktes i lunkent vann, og så smører jeg litt babyolje på stumpen før ny bleie taes på.
Gjest mphs Skrevet 29. desember 2008 #5 Skrevet 29. desember 2008 Jeg syns du hadde bra tips for sår stump. Jeg har brukt potetmel og weleda zinksalve med calendula på mine unger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå