Gå til innhold

Pcos....?

smilefjes+gutt09+guttenurke :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann :)

Jeg er 19 år, snart 20 og har prøvt å bli gravid nå i 19 mnd. Men har ikke fått det til ennå. Har hatt SA 2 eller 3 ganger. Nå har jeg vert oss g.log, å fikk vite at jeg hadde PCOS. Ville ha meg ut igjen 5.jan for mer blodprøver. Sambo må levere inn sæd nå han kommer hjem fra nordsjøen. Å vi begge skulle få ein time i feb. sammen. Lurer litt på hva som skjer videre nå? Får jeg noe jeg skal gå på, eller? Noen som har opplevd det samme og kan svare meg? :) Håper på svar ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter litt ;)

Skrevet

Hei smilefjes :)

Jeg har også PCOS, har hatt det i over 10 år. Ble ikke utredet før det var snakk om barnønske. Måtte da også ta en del blodprøver for å sjekke en del hormoner og om du ha eggløsning. Jeg fikk i første omgang utskrevet Pergotime som skal hjepe til med å få eggløsning, måtte også ta blodprøver på dag 21 i syklusen for å sjekke om jeg hadde effekt av Pergoen (om jeg hadde eggløsning). Hvis ikke bruk av pergo fører til graviditet vil du også måtte sjekke om du har tette eggledere eller er andre fysiske årsaker til at du ikke blir gravid. Siden du er ganske ung, så vet jeg ikke hvor lenge dere må prøve selv før dere evnt. blir henvist til IVF, men det får dere vel vite mer i februar.

Lykke til :-)

Skrevet

Der fikk du et godt svar av Turva rett før jeg skulle til å svare :-) Vil bare legge til at det finnes et eget forum for PCOS her inne, du finner det i Forumlisten. Det er ikke så stor aktivitet der, men du kan finne mye informasjon. Som Turva sier, blir det nok å prøve Pergotime først. En del med PCOS får Metformin hvis de har hatt flere spontanaborter, det skal hjelpe for noen. Lykke til!

Skrevet

Okei, tusen takk for dere svarte, Turva og Umbilikus :) Får håpe det ordner seg snart. Skal inn å sjikke på PCOS siden. Har fått svar på det meste jeg lurte på nå :) Regner med det bler litt mer prøving ja før det eventuelt bli prøverør siden jeg er så ung ja. Men det tåler jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...