Anonym bruker Skrevet 29. desember 2008 #1 Skrevet 29. desember 2008 Hva gjør jeg min datter på 20 mnd som ikke vil ligge i sin egen seng? Skal bare sove i dobbeltsenga og der skal mamma helst ligge ved siden av henne når hun skal sove... Hun hylskriker og blir helt rabiat hvis jeg prøver å legge henne på rommet sitt.. Vi hadde så fine rutiner før vi reiste på ferie, da sovnet hun i egen seng, uten melk,(det var nemlig et kommers å få henne til å slutte med melk på senga) etter ferien må hun ha melk igjen og skal bare sove hos oss... . Noen tips??? Skrikemetoden tar omtrent knekken på henne, hun gråter til hun spyr..... -frustrert mor
lille me og mine Skrevet 29. desember 2008 #2 Skrevet 29. desember 2008 hei! jeg har også ei lita jente, 15mnd, som ikke vil ligge i sin egen segn, det vil si sprinkelsenga. hun var mye dårlig fra 6-12mnd og endte da opp med at hun fikk ligge attmed meg om kveldene. prøvde siden å legge henne i sin egen seng igjen, men den gang ei! slo seg ikke til ro. og jeg orker ikke noen skrikekur, det er jeg imot... vi tok heller inn en vanlig madrass på rommet vårt, la den på gulvet, og dette skulle være hennes seng. hun må også ha noen som ligger attmed seg for å sovne, hun tar ikke smokk eller bamse ect, så vi synes det er heilt greit at hun vil ha noen sammen med seg, synes også det er kos. vi bruker alt fra 10 til 30min på å legge henne. blir større en gang hun også, velger heller å nyte den nærheten og kosen det er med å se henne sakte men sikkert legge seg til ro og sovne. hun godtok med engang å ligge på madrassen, så lenge vi ligger der til hun sovner, målet var jo å få henne ut av vår seng. og det er i boks. etterhvert vil vi nå flytte henne over på sitt eget rom, som er rett over gangen fra oss. tar med madrassen, har en fin sengehimmel som skal over, legger noen fine gode puter rundt, lage litt lunt, og stresser ikke med at hun skal over i noen sprinkel seng. når hun blir så stor at hun forstår at hun ikke må kryoe/gå rett ut av en vanlig seng, står ei fin hvit barneseng klar til henne vår metode, min ide til deg! hvorfor ikke gjør det på barnets primisser? ;
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2008 #3 Skrevet 29. desember 2008 Tusen takk for et godt råd:) kanskje det er veien å gå, skal ihvertfall prøve, orker ikke den skrikingen, er så vondt å høre på.. -Ikke så frustert lenger-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå