Gå til innhold

Når ringe legen..7mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 7 mnd, har vært mye forskjølet. Men igår så syns jeg han ble så tett i brystet, hører han er hes når han puster. Var på legevakten igårkvell for å lytte, han trodde det kunne vær lungebetennelse, men crp`en var fin. I natt fikk han feber å han spiser/drikker ikke noe særlig..hoster og er slakk. Ville dere ringt fastlegen idag for ny sjekk? 2 åringen hadde lungebetennelse i julen, da fikk han feber mandag kvell..tirsdag fant de ikke noe på han, men på onsdagen fikk han pencilin for lungebetennelse.. Hva ville dere gjort?:P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring legen; feber, dårlig inntak av drikke og slapphet er gode grunner for og kontrollere CRP (øker fort ved bakt.infek.) og en kjapp lytting hos legen. De har lav terskel for små barn og det er bedre og sjekke en gang for mye enn for lite. Lykke til!

Skrevet

Takk for svar..har ringt å fikk time 13.30, ja syns det er greit å vær på den trygge siden. Føler meg litt hønemor,men..er jo livredd for gulla:) Satser på at det går fort over og at han er god til imorgen:)

Skrevet

Bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite. Min lille på 27 dager ble innlagt i en uke før jul med lungebetennelse. Jeg hadde også vært på legevakten to dager før, uten at det førte til noe. Cpren hans viste seg il å være unormalt høg til å være så liten, da vi kom til sykehuset.

Håper gutten din snart blir bra igjen.

Skrevet

Hei, var hos legen. Han hadde ikke lungebetennelse, men det var noe med bronkiene, så skal gi efedrin å håpe han blir bedre..om ikke så måtte han bli innlagt å få ligge med sånn maske, men det skal vi ikke, bank i bordet!;) Han har vært våken en stund nå, har jo sovet i hele dag..så forhåpentligvis så er han mye bedre i morgen:) Takk for omtanken:)

Skrevet

Vi var innlagt med min 3 mnd gamle sønn rett før jul. Han fikk inhalasjonsmedisin (adrenalin) først hver 2. time 1. gøgn, senere gradvis ned mot 4 ganger i gøgnet. Håper dere slipper inn på sykehuset, men må si at det var veldig trygt og greit å være der da han var syk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...